دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حمایت همه جانبه از فعالان بخش توانبخشی بیماران اعصاب و روان باید در دستور كار باشد
 
گرگان - ایرنا - نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی كه با تاسیس مراكز توانبخشی و درمانی بیماران اعصاب و روان در این حوزه فعالیت می كنند، باید از سوی همه مسوولان مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.
حمایت همه جانبه از فعالان بخش توانبخشی بیماران اعصاب و روان باید در دستور كار باشد گرگان - ایرنا - نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی كه با تاسیس مراكز توانبخشی و درمانی بیماران اعصاب و روان در این حوزه فعالیت می كنند، باید از سوی همه مسوولان مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.

رمضانعلی سنگدوینی روز شنبه در حاشیه افتتاح مركز توانبخشی و درمانی شبانه روزی «امید زندگی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: كار كردن در چنین فضاها و محیط هایی كه با این گروه از جامعه هدف (بیماران اعصاب و روان) در ارتباط است، جز علاقه و عشق به خدمت، چیز دیگری ندارد.

وی تاكید كرد: كسانی كه در این بخش فعالیت می كنند در واقع با آباد كردن آخرت خود و خانواده هایشان، بهشت را تضمین می كنند.

وی تصریح كرد: باید شرایطی ایجاد كنیم تا علاقمندان و عاشقان كار در این حوزه میل و ترغیب بیشتری برای ورود به این عرصه داشته باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت و مجموعه پرسنل چنین مراكزی، از افرادی كه حتی خانواده هایشان قادر به نگهداری آنان نیستند، حاضر هستند ضمن ایجاد اشتغال، دست به چنین اقدام فداكارانه ای بزنند.

سنگدوینی یادآور شد: در مركز امید زندگی، شرایط اشتغال 22 نفر به صورت مستقیم فراهم شد كه جا دارد از دست اندركاران این مركز قدردانی كنیم.

وی ادامه داد: عشق به كار و نوعدوستی مهمترین شاخصه افرادی است كه در این بخش ها مشغول فعالیت هستند چراكه نگهداری از این گروه از بیماران بسیار سخت و دشوار است و ما وظیفه داریم به این عشق با تمام وجود احترام بگذاریم.

وی خاطرنشان كرد: یكی از كارها و روش های ایجاد انگیزه و ترغیب علاقمندان به این حوزه، ارائه تسهیلات و فراهم كردن آسان فرایند دریافت آن است كه در بودجه سال 1401 در حوزه اشتغال، اعتبارات خوبی از محل تبصره 16 كه تسهیلات قرض الحسنه است، در نظر گرفته شد اما باید دقت شود كه این تسهیلات به درستی به این مراكز داده شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین با گرامیداشت روز پرستار و روز جهانی معلولان، گفت: پرستاران با الگوگیری از حضرت زینب (س)، فداكارانه در برابر سختی ها و مشكلات این بخش، خدمات شایسته به بیماران ارائه می هند همه وظیفه دارند حمایت همه جانبه برای جذب و بكارگیری پرستاران داشته باشند.

مركز توانبخشی و درمانی شبانه روزی بیماران اعصاب و روان مزمن (توانبخشی، آموزشی، توانپزشكی، اجتماعی و پیگیری و درمان بیماران روانی مزمن) با مدیریت بخش خصوصی تحت نظارت اداره كل بهزیستی گلستان امروز شنبه همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت در گرگان با حضور رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، عیسی پایین محلی فرماندار مركز استان، عارف كیانی مدیركل بهزیستی گلستان و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این مركز اولین مركز توانبخشی و درمانی شبانه روزی مردان بیماران اعصاب و روان مزمن در گرگان با ظرفیت 50 نفر است كه پیش از این یك چنین مركزی ویژه زنان و دختران با ظرفیت 70 نفر در این شهرستان فعال بود.

در گرگان 15 مركز شبانه روزی، 13 مركز روزانه و 6 مركز ویزیت در منزل ویژه معلولین با معلولیت های مختلف وجود دارد كه 943 نفر در مراكز شبانه روزی نگهداری می شوند و 663 نفر هم در مراكز روزانه خدمات دریافت می كنند.

گلستان در مجموع 35 مركز بیماران اعصاب و روان شبانه روزی و روزانه با ظرفیت 4418 نفر دارد.

مركز توانبخشی و درمانی شبانه روزی «امید زندگی در گرگان» افتتاح شد

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی گلستان: خدمت در مراكز توانبخشی معلولین با هیچ ارزش ریالی قابل مقایسه نیست

54 هزار معلول گلستانی زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۰۷ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۶