دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

300 معبر مناسب سازی می شود/ رشد 107 درصدی مناسب سازی ساختمان ها و 25درصدی معابر در یك سال اخیر نسبت به 16سال گذشته
 
300 معبر مناسب سازی می شود/ رشد 107 درصدی مناسب سازی ساختمان ها و 25درصدی معابر در یك سال اخیر نسبت به 16سال گذشته معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: مناسب سازی ساختمان های شهر تهران در سال 1401 نسبت به سال 1384 تا 1400 رشد 107 درصدی داشته است.


به گزارش جامعه ایده آل، حمیدرضا صارمی در آیین بهره برداری از پروژه های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران ضمن گرامیداشت 12 آذر به عنوان روز معلولین اظهار كرد: این روز، روز «ما می توانیم» و مصداق «خواستن توانستن» است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینكه شهردار سال قبل 12 آذرماه را نقطه شروع برای سلامت شهری و شهروندی و شهر نرم اعلام كرد، یادآور شد: در جلسات ستاد مناسب سازی شهر تهران، افراد دارای معلولیت شركت می كنند.

وی افزود: مداخلات كالبدی، هوشمندسازی، تامین زیرساخت های الكترونیك، مشاركت پذیری در تعریف پروژه ها و پیش بینی ناوگان حمل و نقل عمومی برای افراد معلول در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

صارمی با اشاره به نیاز 17 هزار میلیارد تومانی برای مناسب سازی معابر خاطرنشان كرد: در هر ناحیه 2 معبر بر اساس منازل معلولان و نوع معلولیت آنها مناسب سازی می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاكید كرد: 54 ساختمان از سال 1384 تا سال 1400 مناسب سازی شده اند این در حالی است كه امسال 58 ساختمان مناسب سازی شده كه 107 درصد رشد را در این زمینه نشان می دهد.

وی با بیان اینكه نسبت به 16 سال اخیر شاهد رشد 25 درصدی مناسب سازی معابر بوده ایم، گفت: در 16 سال گذشته 166 كیلومتر مناسب سازی معابر صورت گرفته اما آمار امسال 256 كیلومتر است و حداقل 300 معبر مناسب سازی خواهد شد.

صارمی با اعلام اینكه در طول 16 سال تعداد بوستان های مناسب سازی شده پایتخت 129 مورد بوده است، خاطرنشان كرد: در سال جاری 117 بوستان مناسب سازی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینكه در یكی از شنبه های «امید و افتخار» نیز 20 دستگاه ون برای معلولان رونمایی شد، تصریح كرد: باید مناسب سازی ایستگاه های مترو رازی، شهدا، شهید بهشتی، دانشگاه امام علی(ع) و امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس و شادمان سرعت بگیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
جامعه ایده آل
   تاریخ: ۰۸:۵۱ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴