دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اجرای طرح مصون سازی زنان در برابر آسیب های اجتماعی در زنجان آغاز شد
 
زنجان - ایرنا - معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح آگاهسازی دختران و زنان با هدف مصون ماندن آنان از آسیب های اجتماعی از سوی بهزیستی زنجان اجرا می شود.
اجرای طرح مصون سازی زنان در برابر آسیب های اجتماعی در زنجان آغاز شد زنجان - ایرنا - معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح آگاهسازی دختران و زنان با هدف مصون ماندن آنان از آسیب های اجتماعی از سوی بهزیستی زنجان اجرا می شود.

سكینه بیگلری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در قالب برنامه های مشاركت اجتماعی تلاش می كند با به كارگیری رویكرد همیاری ضمن ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیاء حقوق مادی ومعنوی آنها خدماتی را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بخصوص درسطح پیشگیری اولیه طراحی و تامین كند.

وی یادآورشد: اهمیت و ضرورت كسب دانش و اطلاعات مفید و افزایش سواد خودمراقبتی زنان و دختران به منظور مصون ماندن آنها از آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

بیگلری اظهار داشت: خودمراقبتی فعالیتی است هدفمند كه با تاكید بركرامت انسانی سعی درارتقاءدانش وآگاهی، عزت نفس وخودشكوفایی بانوان ودختران درحوزه مسائل روانی، اجتماعی وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی، با محوریت افزایش سواد رسانه ای دارد.
به گفته این مسوول، خود مراقبت همچنین برقراری یك شبكه ارتباطی سازنده بین نوجوانان، والدین نوجوانان وجوانان، زنان وارائه دهندگان خدمات تخصصی سلامت اجتماعی دارد تابتواند به استقلال، خودباوری واحیاء حقوق مادی ومعنوی خود دست یافته وبا تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی كنترل نسبی داشته باشند.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس این طرح درسال 1401 برای اولین بار دراستان زنجان در2 فاز فعالیت خود را آغاز كرده است.
وی با اشاره به اینكه درفاز اول زنجان به عنوان استان میزبان كارگاه آموزشی تربیت مربی برای 120 نفر از تسهیل گران استانهای قم، سمنان، یزد و سمنان به صورت آموزش مجازی برگزار كرده است، گفت: و همچنین 18 تسهیل گراز مراكز مثبت زندگی استان زنجان نیز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
بیگلری با بیان اینكه درفاز دوم طرح كه در هفته خود مراقبتی از تاریخ سوم تا 26 آذر ازطریق 18 مركز اجرای آن آغاز می شود افزود: تسهیلگران توانسته اند 540 نفر از مخاطبین اصلی در 2 گروه سنی دختران نوجوان وجوان دارای دامنه سنی 20-13 سال و زنان جوان دارای دامنه سنی 40-20 سال را تحت پوشش طرح قرار داده و آموزش های لازم را به آنها ارائه دهند.
وی در خصوص محتوای آموزش طرح نیز خاطرنشان كرد: محورهای آموزشی این طرح در حوزه مسائل روانی - اجتماعی و پیشگیری از آسـیب های اجتماعی است و سعی دارد با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی، سواد رسانه ای و برقراری شبكه ارتباطی سازنده بین نوجوانان و والدین آنها، اهداف پیش بینی شده طرح را محقق سازد.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۶ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹