روح الله خزائی هدف از سنجش پیش از دبستان را دقت و سازماندهی بیشتر فرایند سنجش دانش آموزان قبل از ورود به كلاس اول بیان كرد.
او با بیان اینكه كار با دانش آموزان اختلال یادگیری شامل دو بخش آموزشی و فرایندی است اظهار كرد: 3٠ درصد از كار معلم اختلال یادگیری به مباحث و مطالب آموزشی روزمره دانش آموز برمی گردد، اما 7٠ درصد دیگر آن، به صورت فرایندی متوجه رفع ریشه ای و تخصصی مشكلات اختلال یادگیری دانش آموز است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان ادامه داد: قسمت فرایندی درمان اختلال یادگیری، كاری توانبخشی است و از همین رو، نیاز به كار انفرادی و مداوم با دانش آموز دارد و نمی توان دانش آموزان اختلال یادگیری را گروهی آموزش داد.