دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

3هزار معلول تحت پوشش از لوازم توانبخشی وتوانپزشكی استفاده می كنند
 
زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان از بهره مندی بیش از 3 هزار نفراز افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم توانبخشی و توانپزشكی بهزیستی خبرداد.
3هزار معلول تحت پوشش از لوازم توانبخشی وتوانپزشكی استفاده می كنند زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان از بهره مندی بیش از 3 هزار نفراز افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم توانبخشی و توانپزشكی بهزیستی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان حسینی روز یكشنبه از بهره مندی بیش از 3 هزار نفراز افراد دارای معلولیت تحت پوشش از لوازم توانبخشی و توانپزشكی بهزیستی خبرداد و گفت: وسایل كمك توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت جهت دستیابی به حداكثر سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه ای و اجتماعی، تبدیل توانمندی های بالقوه به مهارت های بالفعل و بالا بردن سطح مشاركت اجتماعی این افراد است.

وی تصریح كرد: استفاده از وسایل كمك توانبخشی، مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاك خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول از جمله اقدامات موثر در اجرای این طرح است.

حسینی به طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت برای 200 نفر از سالمندان، و افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی در شهرستان های زنجان، خدابنده و خرمدره اشاره كرد و گفت: با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود با استفاده از توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداكثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی كنند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به خدمات مستمر مالی از ارائه خدماتی چون شناسایی، ارزیابی و نیازسنجی وسایل و تجهیزات كمك توانبخشی خبرداد و اضافه كرد: خدماتی چون ارائه وسایل كمك توانبخشی از قبیل ویلچر، واكر، تشك طبی، ارتز و پرتز، سمعك و كفش طبی و… خرید خدمات و پرداخت كمك هزینه خدمات توانپزشكی شامل) كاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی،، پرداخت كمك هزینه جهت مناسب سازی خودرو شخصی و منزل افراد دارای معلولیت از دیگرخدمات چرخه حمایتی بهزیستی جهت افراد دارای معلولیت است.

حسینی اضافه كرد: در حال حاضر مجموعاً 70 مركزغیردولتی (روزانه، شبانه روزی، ومراكز مثبت زندگی) در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۷:۵۳ - ۲۰/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۶