دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

متخصص ارتوپدی: كاهش وزن داروی شفابخش درد زانو است
 
كرمانشاه- ایرنا- یك متخصص ارتوپدی، یكی از شایعترین بیماری های مربوط به ارتوپدی را آرتروز زانو دانست و گفت: از عوامل دخیل در ایجاد زانو درد كهولت سن، بیماری های زمینه ای مانند قندخون، اختلالات تیروئیدی و بالاخص چاقی و اضافه وزن است.
متخصص ارتوپدی: كاهش وزن داروی شفابخش درد زانو است كرمانشاه- ایرنا- یك متخصص ارتوپدی، یكی از شایعترین بیماری های مربوط به ارتوپدی را آرتروز زانو دانست و گفت: از عوامل دخیل در ایجاد زانو درد كهولت سن، بیماری های زمینه ای مانند قندخون، اختلالات تیروئیدی و بالاخص چاقی و اضافه وزن است.

دكتر «مازیار ملك زاده» روز شنبه به ایرنا افزود: بیماری آرتروز بیشتر با از دست رفتن غضروف مفصلی به علت استفاده بیش از حد و بیماری های فوق است.

وی توصیه كرد: از انجام یك سری فعالیت های تسریع و تشدید كننده مانند بالا و پایین رفتن از پله ها و دو زانو و چهار زانو نشستن خودداری كرده و در صورت امكان برای بهبود درد زانو از دستشویی فرنگی استفاده شود.

دكتر ملك زاده تاكید كرد: افرادی كه از زانودرد رنج می برند در صورت چاقی با رژیم مناسب و مراجعه به پزشك و تغذیه مناسب هرچه سریعتر نسبت به كاهش وزن اقدام كنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه، فیزیوتراپی و ورزش اصولی برای تقویت عضلات اطراف زانو را در جلوگیری از این بیماری بسیار كمك كننده دانست و گفت: ورزش می بایست تحت نظر مربی آموزش دیده صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت باعث آسیب ناخواسته بیشتر خواهد شد.

وی تاكید كرد: در صورت انجام موارد فوق و عدم حصول بهبودی مراجعه زودهنگام به متخصص ارتوپدی برای بررسی ضروری است.

به گفته ملك زاده، كاهش مصرف مواد كربوهیدرات مانند نان برنج ، ماكارونی و میوه های شیرین در كاهش وزن بسیار موثر است.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۲ - ۲۶/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۲۱۱