دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست مشترك سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با مسئولان مركز روانپزشكی رازی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مشترك سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با مسئولان مركز روانپزشكی رازی

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن بازدید از برخی بخش های مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی، طی نشستی با مسئولان این مركز، درباره مسایل و برنامه های مركز رازی به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی مركز رازی، در ابتدای این نشست، دكتر امید رضائی رئیس مركز روانپزشكی رازی ضمن عرض خیرمقدم و تبریك به مناسبت انتصاب دكتر حسینی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، برای ایشان آرزوی موفقیت كرد.

دكتر سیدعلی حسینی سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در سخنانی، از حضور در بیمارستان رازی ابراز خرسندی كرد و با تشكر از زحمات دكتر خانكه رئیس سابق دانشگاه، بهره برداری از ساختمان ایثار به عنوان مركز جامع سلامت روان را از دغدغه های ایشان و خودش خواند و برنامه پیش بینی شده دانشگاه برای این ساختمان را مطابق با نظر وزیر بهداشت مبنی بر اجرای الگویی متفاوت از حوزه سلامت روان در ساختمان ایثار ذكر كرد.

در ادامه، دكتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی، مركز روانپزشكی رازی را یك مجموعه بزرگ آموزشی - درمانی خواند كه پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یك مركز روانپزشكی و روانشناسی با الگویی متفاوت در كشور را دارد.

وی افزود: مشكلات رازی بیشتر نرم افزاریست تا سخت افزاری. بیمارستان دارای ظرفیت آموزشی لازم برای بكارگیری روش های جدید آموزشی مانند فلوشیپ روانپزشكی تغذیه و ... كه مورد استقبال وزارت بهداشت هم هست، می باشد. همانطور كه بیشتر از 10 درصد مدیران و روسای هیات های بورد تخصصی كشور، از اعضای هیات علمی دانشگاه ما هستند.

سپس، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه نیز طی سخنانی، ضمن تشكر از زحمات مسئولان و همكاران مجموعه رازی، از برخی دغدغه های این معاونت بابت امور مربوط به مركز رازی گفت و خواستار تسریع در فعالیت های مربوط به بهره برداری از ساختمان ایثار شد.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه در ادامه این نشست، بر هرگونه حمایت این معاونت از برنامه های مربوط به تغییر كاربری و بهره برداری از ساختمان ایثار تاكید كرد.

در ادامه جلسه، دكتر ابراهیمی مسئول بازرسی دانشگاه، از زیرساخت های موجود در مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی گفت كه اجرای برنامه های تحول در این مركز را امكانپذیر می كند و با همت در پیگیری و سرعت بخشیدن به امور، شاهد نتایج ارزشمندی خواهیم بود.

دكتر باباپور مدیر امور بیمارستانها معاونت درمان دانشگاه نیز با ابراز خشنودی از قبول مسئولیت دانشگاه از سوی دكتر حسینی كه از مجموعه اساتید دانشگاه می باشد و شناخت كافی از سوابق بیمارستان رازی دارند، اداره این مركز روانپزشكی را كار دشواری دانست.

وی افزود: ما در این زمینه هرچند دیر، اما برنامه تحول نوشته ایم كه مورد توجه قرار گرفته است و به نوعی مصوبه هیات رئیسه دانشگاه را هم اخذ كرده است. ضمن آنكه برای پیشبرد اهداف مركز در ساختمان ایثار، می توان به سرمایه عظیمی چون وجود خیران و نیكوكاران حامی این مركز آموزشی و درمانی تكیه كرد.

در ادامه جلسه، دكتر امین اجلی رئیس اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه، به جلسات متعدد برای تغییر كاربری و تسریع در بهره برداری ساختمان ایثار اشاره كرد و گفت: برگزاری این جلسات، ما را به این نتیجه رساند كه در زمینه درمان، توانبخشی و مراقبت از بیماران، باید یك فعالیت جدید ارائه دهیم و هرچند كوچك، اما اساس اینكار را باید انجام بدهیم.

در همین راستا، دكتر رضائی رئیس مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی، با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت هایی كه تاكنون در جهت بهره برداری از ساختمان ایثار انجام شده، گفت: ممكن است، تیشه ای به دیوار این ساختمان وارد نشده، اما فكرهای زیاد، و رفت و آمدهای بسیاری انجام شده است.

وی افزود: آنچه كه در این جلسات بدست آمده است را می توان به دو دسته " فنی، تاسیساتی و مجوزی " و " طبی و درمانی " تقسیم كرد، كه برای رسیدگی به این امور، مهندس جعفری به عنوان مدیر ساختمان، دكتر دارائی مسئول سخت افزاری و دكتر اخوان نیز مسئول درمانی، آموزشی و پژوهشی ساختمان ایثار تعیین شدند كه لازم میدانم، توضیحات بعدی را این همكاران برای حضار ارائه دهند.

در ادامه، مهندس جعفری مدیر ساختمان ایثار، با ابراز خرسندی از حضور مسئولان دانشگاه در مركز رازی، مروری بر گذشته و اقدامات انجام شده از زمان تحویل ساختمان ایثار داشت و از بارش افكار در مورد تغییر كاربری گفت كه در نهایت، با تائید مسئولان در ستاد دانشگاه، عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

سپس، دكتر حسین اخوان معاون درمان بیمارستان روانپزشكی رازی، با اشاره به جلسات متعدد و كارشناسی برای تغییر كاربری ساختمان ایثار، گفت: برای دستیابی به مركز جامع سلامت روان و منحصربفردی كه در دنیا مطرح است، از چند تن از فارغ التحصیلان روانپزشكی خواسته شد تا در مورد آن تحقیق كنند و نتیجه این تحقیقات، طرحی است كه در حال برنامه ریزی و اجرا در این ساختمان می باشد.

وی افزود: ما می توانیم در این مركز، خدمات یونیك روانپزشكی كه برای اولین بار در كشور مطرح می شود، ارائه بدهیم كه " درمان اختلال خواب، روانپزشكی تغذیه، سایكوسوماتیك و ... " از جمله این خدمات است.

دكتر حسینی سرپرست دانشگاه در پایان این نشست و جمع بندی نظرات و پیشنهادهای مطرح شده، گفت: دكتر رضائی تیم كاری را سریعا مشخص كنند و فعالیت های لازم برای آماده سازی و بهره برداری از ساختمان ایثار را سرعت ببخشند و ظرف مدت یكماه، گزارش اقدامات انجام شده را به ستاد دانشگاه ارائه بدهند تا برنامه ماه بعد، مشخص و اجرا شود.

گفتنی است؛ در این نشست، موضوعات مربوط به واحد تغذیه، لنژری، پرداخت حق الزحمه مسئولین مركز، مشكلات قضایی بیماران بستری و معرفی شده از طرف دستگاه قضایی، بحث كارانه و تعرفه خدمات پرستاری نیز مورد تبادل نظر مسئولان دانشگاه و مركز روانپزشكی رازی قرار گرفت.

در این نشست، دكتر محمدسعید خانجانی معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه، سیدمهدی محسن زاده مسئول اداره اقتصاد و درمان دانشگاه، دكتر محمدرضا خدایی مدیر گروه آموزشی روانپزشكی دانشگاه و جمعی از مسئولان بیمارستان نیز حضور داشتند كه پس از جلسه، مسئولان دانشگاه را در بازدید از پروژه ایثار، ساختمان خیریه، ساختمان لنژری، ساختمان چهاردهی و ساختمان پاراكلینیك همراهی كردند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: زند - نعیمی پور

   تاریخ: ۲۱:۳۷ - ۲۹/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱