دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بیمه سلامت، پوشش بیمه ای خدمات ارتوز و پروتز را افزایش می دهد
 
مدیر كل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت در بازدید از بیمارستان توانبخشی رفیده:

بیمه سلامت، پوشش بیمه ای خدمات ارتوز و پروتز را افزایش می دهد

دكتر محمد اسماعیل كاملی مدیر كل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت امروز (سه شنبه) در بازدید از بخش ارتوز و پروتز بیمارستان توانبخشی رفیده گفت: قصد داریم با همكاری بیمارستان رفیده و انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران، كدهای بیشتری از خدمات حوزه ارتوز و پروتز را در كتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت تعریف كرده و پوشش بیمه ای این خدمات را افزایش دهیم.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده، دكتر وحید دل شاد مدیر این بیمارستان، هدف از بازدید مدیر كل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت را آشنایی با امكانات بخش ارتوز و پروتز بیمارستان رفیده و استفاده از نظرات متخصصان این بخش برای گسترش پوشش بیمه ای این خدمات ذكر كرد.

وی در این ارتباط، توضیح داد: در شرایط فعلی، بیمه سلامت حدود 20 تا 25 درصد از نیازهای بیماران حوزه ارتوز و پروتز را پوشش می دهد و برای اینكه بتوان پوشش خدمات این حوزه را به 80 تا 90 درصد رساند باید حداقل ده كد دیگر به كتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت اضافه كرد، بنابراین مقرر شد، بیمارستان رفیده به عنوان تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی كشور كه خدمات تخصصی ارتوپدی فنی ارائه می دهد و انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران، بخش دیگری از خدمات ارتوز و پروتز را برای افزودن به كتاب ارزش نسبی خدمات، به شورای عالی بیمه ارائه كنند.

دكتر دل شاد تصریح كرد: امیدواریم با انجام این فرایند، كدهای تعریفی، سال آینده در كتاب ارزش های نسبی خدمات و مراقبت های سلامت قرار بگیرد و بیماران بخش ارتوز و پروتز با تعرفه های حمایتی بیمه، خدمات دریافت كنند.

مدیر بیمارستان رفیده افزود: همچنین در این بازدید مقرر شد، برای برخی بیماران سرپایی بیمه سلامت مانند سكته مغزی و آسیب نخاعی، كدهایی تعریف شود تا بتوان به این بیماران نیز خدمات ارتوز و پروتز را تحت پوشش بیمه ارائه كرد.

دكتر دل شاد در ادامه گفت: بحث هزینه تخت توانبخشی و تخت VIP از دیگر موارد مطرح شده در این بازدید بود كه مقرر شد، بیمارستان رفیده درخواستی را از طرف دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به شورای عالی بیمه ارسال كند تا شاید تخت توانبخشی با تعرفه بالاتر معرفی شود. زیرا درآمد تخت های توانبخشی به نسبت تخت های عمومی پایین تر است، بطوری كه تخت های عمومی به طور میانگین سالانه 300 میلیون تومان درآمد دارند در حالی كه درآمد تخت های توانبخشی، 140 میلیون تومان در سال است.

وی افزود: قبلا طرحی ارائه شد كه این تفاوت هزینه، توسط دولت جبران شود، ولی ما پیشنهاد دادیم كه بهتر است تخت های توانبخشی را مانند تخت های ویژه و تخصصی ( ICU ،CCU و سوختگی ) در نظر بگیرند و تعرفه تخت های توانبخشی متفاوت باشد تا با تقبل تفاوت هزینه تخت توانبخشی با تخت عمومی از سوی سازمان بیمه، بتوانیم خدمات توانبخشی را با تعرفه واقعی تر به بیماران كه در اكثر موارد از توان مالی كمی برخوردار هستند، ارائه دهیم. ضمن آنكه این كار شاید باعث شود تا سایر دانشگاه های علوم پزشكی نیز علاقه مند به ایجاد تخت های توانبخشی در مراكز خود شوند.

شایان ذكر است؛ در این بازدید دكتر محمد صیادنصیری رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، دكتر فرهاد آزادی مدیر توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر فرهودسعید ارشادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و نماینده انجمن علمی ارتوز و پروتز و دكتر وهاب كاشانی رئیس بخش ارتوز و پروتز بیمارستان، مدیر كل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت را همراهی كردند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: شاهی

   تاریخ: ۱۴:۴۵ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۶