دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

یكهزار پرونده جدید معلولان در بهزیستی قم تشكیل شد
 
مدیركل بهزیستی قم گفت: در سالجاری هزار پرونده جدید ویژه معلولان و مصدومان در بهزیستی استان تشكیل شده است.
6016351520f94_2021-01-31_08-11 مدیركل بهزیستی قم گفت: در سالجاری هزار پرونده جدید ویژه معلولان و مصدومان در بهزیستی استان تشكیل شده است.

مهدی پهلوانی ستوده در گفت و گویی افزود: این موضوع به معنای تولد افراد معلول نیست، زیرا موالید جدید با مشاوره های ژنتیكی و كمك به هزینه آزمایشگاه كنترل شده است.

وی همچنین برخی از اقدام های انجام شده امسال را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: یكی از آسیب های بسیار مهم در جامعه هدف مساله اعتیاد است و وظیفه بهزیستی در این زمینه درمان شخص معتاد و حمایت از خانواده در طول روند درمان است.

مدیركل بهزیستی قم افزود: در زمینه درمان و بازتوانی و حتی اشتغال پس از درمان و بهبود و آموزش مهارت های لازم اقدام هایی انجام می شود و پس از آموزش نیز ارائه اصل گواهی نامه مهارت با مشاركت فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات به عنوان بخشی از حمایت های مورد نیاز در دستور كار قرار دارد.

وی تصریح كرد: كمپ یكی از ابزارهای مهم در روند درمان است كه در این باره خلاهایی در قم وجود داشت و نیاز به چندین خدمات هم زمان در روند درمان احساس می شد از این رو طرح مراكز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد با مجموعه ای از پزشكان در حال انجام است و موافقت اصولی و پروانه تاسیس نیز صادرشده و قبل از دهه فجر به بهره برداری می رسد و بیمار پذیرش می كند.

پهلوانی ستوده عنوان كرد: این طرح با كمپ تفاوت دارد زیرا در كمپ ها دوره یك تا سه ماهه وجود دارد اما در مركز جامع این دوره، یك ساله است كه در آن بیماران به مدت چهار ماه اقامت می كنند و بعداز آن به تدریج وارد جامعه می شوند.

مدیركل بهزیستی قم خاطرنشان كرد: بعد از اتمام دوره یك ساله، ارتباط بهبودیافتگان با مركز حفظ می شود تا به طور كامل درمان شوند، با ایجاد مركز جامع درمان، قدم بزرگی در بازگشت بیماران به جامعه و دست یابی به شغل و حفظ خانواده برداشته می شود.

وی یادآور شد: در قم 10 كمپ به صورت خصوصی فعال است كه بر روند فعالیت آن نظارت می كنیم و یك كمپ ماده 16 نیز برای معتادان متجاهر یعنی افرادی كه فاقد خانواده و بی خانمان هستند و یا علنی مواد مخدر استفاده می كنند فعال است.

مدیركل بهریستی قم افزود: این بیماران دارای دفترچه بیمه هستند و از خدمات استفاده می كنند كه بخش های كار درمانی و گفتار درمانی از امسال وارد خدمات بیمه شده است و بیماران هزینه كمتری پرداخت می كنند، البته اگر در پرداخت مابقی هزینه ها دچار مشكل هایی هستند با مراجعه به مراكز می توانند از خدماتی بهره مند شوند.

مدیركل بهزیستی استان قم عنوان كرد: تشكیل پرونده برای مراجعه كنندگان چند ماهی زمان می برد چرا كه برقراری خدمات مستمری و تامین بودجه از تهران است كه امیدواریم با رفع موانع بتوانیم در ارائه خدمات و به خصوص توانمندسازی خانواده ها موفق تر عمل كنیم.

21 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی قم قرار دارند و معلولان جسمی حركتی با هفت هزار تَن بیشترین آمار را تشكیل می دهند.
منبع خبر:
خبر فوری
   تاریخ: ۰۹:۵۲ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶