دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

میزان موفقیت عمل كاشت حلزون در مشهد بیشتر از آمریكاست
 
مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: میزان موفقیت در عمل كاشت حلزون در مشهد 91 درصد است درحالی كه این رقم در آمریكا 90.6 درصد است.
16 بهمن 1401،‏ 10:14

كد خبر: 85019721

میزان موفقیت عمل كاشت حلزون در مشهد بیشتر از آمریكاست مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: میزان موفقیت در عمل كاشت حلزون در مشهد 91 درصد است درحالی كه این رقم در آمریكا 90.6 درصد است.

دكتر شاپور بدیعی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تا كنون 256 عمل كاشت حلزون در كودكان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان قائم(عج) مشهد از بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی انجام شده است كه این عدد در كشور سوئیس تنها 31 مورد بوده است.

وی ادامه داد: كاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است كه باید در سنین پایین انجام شود تا كودك بتواند از زندگی عادی بهره مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار كند لذا در راستای حمایت از بیمارانی كه مشكل كم شنوایی شدید دارند عمل كاشت حلزون در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیان این كه اگر مشكلات شنوایی در كودكی شناسایی و درمان نشود در 50 سالگی درمان آن بیش از 40 میلیون دلار هزینه در برخواهد داشت گفت: هر عمل كاشت حلزون بین 6 تا هفت ساعت طول می كشد و هزینه آن بین هشت تا 10 هزار دلار است كه هم اكنون این عمل به صورت رایگان در حال انجام است.

بدیعی افزود: در برنامه ملی كاشت حلزون، كودكان زیر چهار سال دارای مشكلات شنوایی در اولویت عمل كاشت حلزون قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشكی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در 16 شهرستان خراسان رضوی، 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت 17 شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه های علوم پزشكی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشكده های علوم پزشكی نیشابور و تربت جام است.


0 نفر

journalistمونا كامیاب
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۳ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۳