دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ساخت اولین مدرسه اوتیسم كردستان در سنندج كلنگ زنی شد
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیركل آموزش و پرورش استثنایی كردستان در حاشیه كلنگ زنی اولین مدرسه اوتیسم كردستان اظهار داشت: در كردستان 1500 دانش آموز با نیازهای ویژه در كردستان وجود دارد كه 120 نفر آن دارای اختلال خاص و یا اوتیسم هستند كه قابلیت دریافت اموزش دارند.

طالب محمدی تصریح كرد: 40 نفر از دانش آموزان اوتیسمی در مدرسه اوتیسم در شیفت مخالف یكی از مدارس ناحیه 2 سنندج تحصیل می كنند.

وی عنوان كرد: این دانش آموزان به دلیل رفتارهای پیچیده ای دارند نیاز به مدرسه تخصصی دارند كه امروز احداث اولین مدرسه با ساختار اوتیستیك در استان احداث كلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: با احداث این مدرسه، متناسب با تعداد دانش آموزان، مربیان توانبخشی نیز جذب خواهند شد.

محمدی تصریح كرد: این مدرسه در مساحت 3 هزار و 600 مترمربع به همت آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان احداث خواهد شد.

وی عنوان كرد: این مدرسه با پیگیری های مجدانه فرماندار سنندج و مدیركل آموزش و پرورش به نتیجه رسیده است.

فرماندار سنندج نیز در این مراسم گفت: این زمین به عنوان زمین آموزش و پرورش استثنایی مشهور بود كه با همكاری راه و شهرسازی و اداره كل آموزش و پرورش استثنایی، و با همفكری مجموعه این زمین برای مدرسه اوتیسم انتخاب شد و به عنوان مدرسه خیرساز احداث خواهد شد.

ابراهیم حسامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز كردستان نیز عنوان كرد: در دیداری كه با خیرین در تهران داشتیم احداث این مدرسه را تعهد كردند كه امیدواریم سال اینده افتتاح شود.

وی عنوان كرد: خیرین سالانه 20 تا 30 میلیارد تومان در راستای مدرسه سازی هزینه می كنند.

انتهای پیام/2330/71
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۰۰ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲