دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت بیماران ای ال اس برگزار شد
 
نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت بیماران ای ال اس برگزار شد
نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت بیماران ای ال اس و نوروپاتی در اصفهان برگزار شد.
نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت بیماران ای ال اس برگزار شدمدیرعامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی گفت: نخستین جلسه مجمع خیرین این جمعیت با حضور خیراندیشان برگزار شد تا با همراهی آنها اولین كلینیك ای ال اس و نوروپاتی را در اصفهان احداث كنیم .
حجت الاسلام محمد زارعان با انتقاد از اینكه ای ال اس همچنان در رده بیماری های خاص قرار نگرفته اظهار كرد: خیرین همیشه حامی این مجموعه بوده اند و تلاش كرده اند موارد و مایحتاج بیماران را با كمك های نقدی و غیرنقدی خود به سرانجام برسانند.
وی با بیان اینكه جمعیت بیماران ای ال اس تنها جمعیت حمایتی از این بیماران در كشور است اضافه كرد: 750 نفر بیمار ای ال اس در این جمعیت اطلاعات خود را به ثبت رسانده اند و از این تعداد 350نفر در استان اصفهان هستند و خدمات را به صورت كشوری دریافت می كنند.
زارعان خاطرنشان كرد: نذر ماندگار رویه ای است كه در این جمعیت به آن پرداخته می شود، در این طرح خیرین با بیماران روبرو می شوند و وسایل مورد نیاز آنها از جمله وسایل توانبخشی رایگان و به صورت امانت سپاری در اختیار بیماران قرار داده می شود.

مدیركل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینكه اصفهان یكی از امتیازاتش وجود خیریه های متعدد در آن است گفت: در 28 شهرستان استان اصفهان حدود هزار و 800 موسسه مردم نهاد حضور دارد كه از این میزان 50 درصد ماهیت خیریه ای دارند.
مسعود مهدویان فر تصریح كرد: مابقی موسسه ها در سایر موضوعات محیط زیست و اجتماعی و بحث گروه های توانخواه و مسائل دیگر در حال فعالیت هستند.
وی تاكید كرد: وجود 900 خیریه در استان اصفهان یك ذخیره عالی و نمادی از مشاركت جویی و خداخواهی مردم اصفهان است.
به گفته مهدویان فر در استان اصفهان افرادی زندگی می كنند كه نسبت به زیست اجتماعی و سلامت و مسئله خیرانه تمایل دارند و مال و ثروتی را كه در هزاران راه می توانند هزینه كنند وارد فعالیت خیرانه می كنند و در زمینه فعالیت های خیرخواهانه مصرف می كنند.
وی تصرییح كرد: یكی از وظایف كه باید جدی پرداخته شود پرداختن به موضوعاتی است كه كمتر در سایر فعالیت های خیرخواهانه به آن توجه شده است، امروز در استان خیریه های درمانی، معیشتی و حمایتی متعددی وجود دارد اما در این بین بخشی از موضوعات و زمینه ها همچون بیماران نوروپاتی كمتر شناخته شده اند و ورود چندانی به این حوزه ها توسط خیرین نشده است.
مدیركل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امروز فرصتی است تا جدا از حوزه های تكراری و اشباع شده از لحاظ حضور خیرین توجه ویژه به بیماران نوروپاتی صورت بگیرد.
مهدویان فر عنوان كرد: در مواجهه با بیماری ها گفته می شود پیشگیری بهتر از درمان است و باید توجه مضاعف به كلید واژه سبك زندگی سالم برای بهبود و كیفیت زندگی افراد در دستور كار قرار داده شود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۹:۵۲ - ۱۴/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲