دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تاسیس مركز پایش غربالگری و درمان سرطان سینه در همدان
 
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با اشاره به راه اندازی سلامتكده طب سنتی ایرانی جهاددانشگاهی، از آماده سازی زیرساخت های لازم برای تاسیس مركز پایش غربالگری و درمان سرطان سینه در استان خبر داد.
تاسیس مركز پایش غربالگری و درمان سرطان سینه در همدان علی كلانترنیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: ماموریت و رسالت این نهاد در حوزه پژوهش و فناوری كمك به پیشرفت كشور و نیل به خوداتكایی ملی در حوزه های منتخب و استراتژیك علم و فناوری از طریق توسعه دانش و تحقیقات كاربردی، ایجاد، توسعه و انتقال فناوری های منتخب در حوزه های مهم و استراتژیك كشور و توسعه تجاری سازی فناوری های آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینكه در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای تاسیس مركز پایش غربالگری و درمان سرطان سینه در استان هستیم، افزود: موافقت اصولی تاسیس در آذرماه امسال دریافت شد و قرار است این مركز در فضایی به مساحت 750 مترمربع و در سه مرحله تشخیص، درمان و بازتوانی به مردم استان همدان خدمت رسانی كند.

وی اضافه كرد: این مركز با در اختیار داشتن تمام زیرساخت های مورد نیاز اعم از بخش های سونوگرافی، بیوپسی، پاتولوژی، ماموگرافی، سی تی اسكن، اسكن هسته ‏ای، تزریق هسته‏ ای، مشاوره قلب برای بیهوشی، عمل جراحی (برداشتن توده، بازسازی و ...)، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آزمایشات روتین، خدمات فیزیوتراپی و لنف ادم، مشاوره روان‏شناسی، مشاوره تغذیه و ... نخستین مركز پایش غربالگری سرطان سینه در استان همدان خواهد بود.

كلانترنیا با اشاره به فعالیت سلامتكده طب سنتی ایرانی جهاددانشگاهی از سال گذشته، خاطرنشان كرد: در این مركز خدماتی از قبیل معاینه، فصد، حجامت، بادكش، زالودرمانی، طب سوزنی، بیوتراپی و ... به بیماران و مراجعان ارائه می شود.

رئیس جهاددانشگاهی همدان ادامه داد: سلامتكده طب سنتی ایرانی جهاددانشگاهی در راستای توسعه فعالیت های تخصصی خود به زودی بخش های رایحه درمانی (آروماتراپی)، غذادرمانی، آب درمانی، برپایی فروشگاه و نمایشگاه دائمی فرآورده های گیاهی و داروهای گیاهی را به مجموعه خود اضافه می كند.

وی مركز خدمات تخصصی سفال و سرامیك را یكی دیگر از دستاوردهای جهاددانشگاهی همدان برشمرد و بیان كرد: با توجه به ظرفیت همدان و به واسطه وجود شهر لالجین، مركز خدمات تخصصی فناوری سفال محصولات دانش بنیان متعددی از جمله لعاب بدون سرب، كاشی با استحكام بالا، لعاب شب تاب و آنتی باكتریال در این مركز تولید می شود.

كلانترنیا در پایان یادآور شد: تولید محصولات نوآورانه شامل كاشی هفت رنگ با نقوش برجسته، كتیبه سفالی، لعاب تكسچر، لعاب ترك و لعاب فیروزه ای بدون سرب را می توان از دیگر دستاوردهای مركز خدمات تخصصی سفال و سرامیك جهاددانشگاهی نام برد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۸:۵۲ - ۱۴/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲