دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

دكتر قناعتی پیشنهاد داد خیرین وارد عرصه فناوری ها شده و از تبدیل ایده به محصول حمایت كنند
 
به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) كلینیك خیرساز امیرالمومنین و بخش شیمی درمانی ساختمان امید 3 افتتاح و بر حمایت خیرین از عرصه فناوری تاكید شد.
كلینیك خیرساز امیرالمومنین و بخش شیمی درمانی ساختمان امید 3 بیمارستان شریعتی افتتاح شد دكتر قناعتی پیشنهاد داد خیرین وارد عرصه فناوری ها شده و از تبدیل ایده به محصول حمایت كنند
به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) كلینیك خیرساز امیرالمومنین و بخش شیمی درمانی ساختمان امید 3 افتتاح و بر حمایت خیرین از عرصه فناوری تاكید شد.

225785.mp3 دكتر قناعتی پیشنهاد داد خیرین وارد عرصه فناوری ها شده و از تبدیل ایده به محصول حمایت كنند



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران، در آئین افتتاحیه 16 بهمن 1401، دكتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران، با قدردانی از نیكوكاران بانی این دو پروژه گفت: خیرین با نیت و اقدام خیر خود، بزرگترین دستاوردهای مادی و معنوی را كسب می كنند.
دكتر قناعتی با اشاره به حمایت های خیرین در عرصه بهداشت گفت: در این دوره مدیریتی، خیرین در عرصه بهداشت را پیشنهاد دادیم و براین اساس، خیرین حدود 50 میلیارد تومان به این عرصه كمك كردند و با حمایت آنان توانستیم خدمات سودمندی را در زمینه سوء تغذیه و تامین ویتامین های مورد نیاز و...، به صورت سیستماتیك و در قالب نظام شبكه های بهداشت به مردم تحت پوشش دانشگاه ارایه دهیم.
رئیس دانشگاه از خیرین خواست در عرصه فناوری های سلامت وارد شوند گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران به لحاظ تكنولوژی پیشرفت های بسیاری دارد. ما جلسات هفتگی را با بزرگان فناوری دانشگاه داریم كه یكی از ثمرات آن، آماده سازی زیرساخت های شهر علم شهید سلیمانی است كه ظرفیت استقرار 500 استارتاپ را دارد.
دكتر قناعتی با بیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی تهران بیشترین محصولات فناورانه را در زمینه تجهیزات و دارو تولید می كند افزود: دستگاه پت اسكن ساخت ایران به زودی عرضه می شود. گاما اسكن گساخت ایران در مراكز نصب و صادر و همچنین نورونویگیشن به 7 كشور صادر شده است. 60 دارو جدید با فناوری های پیشرفته نیز اخیرا د ر شركتهای دانش بنیان دانشگاه تولید شده كه اینها بخشی از دستاوردهای فناوران دانشگاه در این عرصه است.
وی با تكمیل این بخش از سخنان خود، ورود خیرین به عرصه فناوری را سرمایه گذاری سودمند دانست و گفت: فناوران می توانند فشار تحریم ها را به فرصتی برای استقلال و خودكفایی كشور تبدیل كنند و حمایت های خیرین در تبدیل ایده محققان، به محصول نقش مهمی دارد و می تواند به تولید فناوری های كشور كمك كند.

توسعه خدمات بیمارستان شریعتی مرهون حمایت های خیرین
سپس دكتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی، با بیان اینكه بیمارستان شریعتی در طول عمر 48 ساله خود همواره منشا خدمات ارزنده ای در عرصه درمان و آموزش و پژوهشی كشور بوده است گفت: این مركز در بسیاری از رشته های پزشكی در كشور سرآمد است و امروزه بسیاری از بیماران صعب العلاج به امید درمان به این مركز مراجعه می كنند.
دكتر جمشیدی شمار مراجعه كنندگان بیمارستان شریعتی را از ابتدای امسال تاكنون حدود 330 هزار مراجعه به درمانگاه، 43 هزار مراجعه به اورژانس و 36 هزار بستری در بخش های درمانی برشمرد و گفت: در این مركز با 649 تخت فعال، 7قطب علمی كشور، 14 مركز تحقیقاتی، 2 پژوهشكده و یك پژوهشگاه فعالیت دارند.
رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به خدمات منحصر به فرد بیمارستان شریعتی گفت: بخش پزشكی هسته ای این مركز از بزرگترین و مهمترین مراكز پزشكی هسته ای كشور در امر تولید رادیو داروها و درمان بیماران است و تاكنون كارهای اولیه تولید 16 رادیو دارو و مراحل بالینی آن در این بخش انجام شده است. بخش پیوند مغزاستخوان نیز اولین بخش پیوند مغز استخوان كشور است و درحال حاضر بیماران در لیست نوبت 6 ماهه قرار دارند كه كمك خیرین به توسعه این بخش می تواند این زمان را كوتاه تر كند.
دكتر جمشیدی با بیان اینكه بیمارستان شریعتی از ابتدای تاسیس تاكنون مرهون حمایت های خیرین بوده است؛ به نقش خیرین در بنیانگذاری و توسعه خدمات این مركز اشاره كرد و افزود: نمونه بارز حمایت های خیرین ساخت كلینیكی است كه به نام امیرالمومنین مزین شده و به همت سركار خانم عرب و همسر گرامی ایشان آقای شمس فرد به بهره برداری رسیده است. نمونه دیگر حمایت خیرین، راه اندازی بخش شیمی درمانی سرپایی است كه به همت سركار خانم سید احمدی راه اندازی شده و خدمات شیمی درمانی را با كیفیت و هزینه مناسب به مردم ارایه می دهد.
رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به تنوع خدماتی كه در كلینیك امیرالمومنین ارایه می شود گفت: بخش های فیزیوتراپی، درمانگاه ناباروری، آزمایشگاه مرجع، سنگ شكن و بخش دارویی و... از جمله خدماتی است كه در این كلینیك به مردم ارایه می شود.

دانشگاه علوم پزشكی تهران، برترین های كشور
در ادامه محمد حسین نامی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران، بیمارستان شریعتی را از بیمارستان های مطرح و نمونه كشور در ارائه خدمات و توسعه دانش پزشكی دانست و گفت: ایران در علوم پزشكی، نانو، هسته ای، فضایی و علوم كوانتومی جز هشت كشور برتر جهان و دانشگاه علوم پزشكی تهران جز برترین ها و پیشروترین ها در كشور است.
دكتر نامی، جامعه پزشكی را جامعه نخبگان دانست و افزود: پزشكان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی جزء بهترین ها هستند و برای اینكه بتوانند آلام بیماران را درمان كنند لازم است به لحاظ ساختمانی و تجهیزاتی و امكاناتی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.
وی با قدردانی از خیرینی كه این دو پروژه را به ثمر رساندن گفت: به همت پزشكان كارهای ارزشمندی در دانشگاه انجام شده است و ادامه این فعالیت ها نیاز به حمایت های بیشتری دارد. امیدوارم از حمایت های خیرین در عرصه تحقیقات نیز استفاده كنیم چراكه عرصه می تواند راهگشای پیشرفت های كشور باشد.

بیمارستان شریعتی نیازمند حمایت های بیشتر
سپس سید محمد طباطبایی معاون مشاركت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت كشور، ساخت كلینیك امیرالمومنین در 5 طبقه با 2 هزار مترمربع مساحت را اقدام ارزشمندی از خیرین دانست و گفت: امیدوارم با افتتاح این مركز مشكلی از مشكلات بیماران حل شود.
وی بیمارستان شریعتی را باوجود بنیه علمی قوی آن نیازمند حمایت های بیشتر دانست و از خیرین خواست به توسعه فعالیت های این مركز كمك كنند.

آرزویی كه برآورده شد
در ادامه مراسم از خیرین بیمارستان شریعتی قدردانی شد و فاطمه عرب نیكوكار پروژه كلینیك امیرالمومنین نیز با بیان اینكه خوشحالم كه با افتتاح این مركز آرزوی دیرینه ام به سرانجام رسید گفت: امیدوارم هر روز مثمرثمرتر از روز قبل و در دانشگاه بانی كارهای بیشتری باشم.

گروه خبری : ستاد مركزی روابط عمومی كد خبر : 225785

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۰۷:۵۹ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴