دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نام نویسی مسكن برای یك هزار و 460 خانوار محروم البرز انجام شد
 
كرج - ایرنا - مدیر كل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: نام نویسی مسكن برای یك هزار و 460 خانوار ساكن در مناطق محروم و كم برخوردار این استان در سال جاری انجام شد.
17 بهمن 1401،‏ 8:22

كد خبر: 85020799

نام نویسی مسكن برای یك هزار و 460 خانوار محروم البرز انجام شد كرج - ایرنا - مدیر كل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: نام نویسی مسكن برای یك هزار و 460 خانوار ساكن در مناطق محروم و كم برخوردار این استان در سال جاری انجام شد.

محمد جواد كاظمینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اكنون یك میلیون نفر از جمعیت حدود سه میلیون نفری استان البرز در مناطق حاشیه نشین سكونت دارند كه تلاش ها بر تامین مسكن مناسب این افراد متمركز شده است.

وی ادامه داد: مسكن خانوارها واجد شرایط و نیازمند در قالب طرح نهضت ملی مسكن در استان البرز تامین خواهد شد.

كاظمینی با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی در استان البرز است، گفت: وجود چهار زندان، مهاجرت بی رویه حدود سالانه 100 هزار نفر، حاشیه نشینی و عدم تعلق سرزمینی و بی هویتی از جمله مشكلات حوزه اجتماعی این استان است.

وی خاطرنشان كرد: وظایف دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای پیشگیری ، كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی استان البرز تعیین شده است.

مدیر كل امور اجتماعی استانداری البرز به علل و چرایی آسیب های اجتماعی در استان البرز اشاره كرد و افزود: ضعف بنیان خانواده و افزایش نرخ طلاق، حاشیه نشینی ، ضعف كانون های هویتی، ناكارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد مردم، كمبود زیرساخت های فرهنگی و گردشگری از جمله علل این آسیب ها هستند.

نام نویسی مسكن برای یك هزار و 460 خانوار محروم البرز انجام شد

كاظمینی اضافه كرد: برای بررسی آسیب های اجتماعی ، قرارگاه اجتماعی در استان شكل گرفته كه در آن 11 كمیته در حوزه هایی مانند بهداشت و درمان ، فرهنگی و مذهبی ، رفاهی و مسكن ، آموزش و حرفه اموزی تعریف شده است.

وی یاد آورشد: در اولین نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز با حضور جانشین وزیركشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی محلات كم برخوردار در طرح 2020 برای استان 55 محله تعیین شد.
اشتهارد و طالقان شهرستان های عاری از مناطق كم برخوردار
مدیركل اموراجتماعی استانداری البرز با بیان اینكه 66 محله كم برخوردار در استان شناسایی شده است ، گفت : از هفت شهرستان تابعه این استان 2 شهرستان طالقان و اشتهارد عاری از مناطق كم برخوردار هستند.

كاظمینی یاد آورشد: 500 جهادگر ، بسیجی و فعال اجتماعی در قرارگاه آسیب های اجتماعی البرز فعالیت دارند.


0 نفر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۳