دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

گسترش خدمات درمانی برای اقشار مختلف مردم
 
كرمانشاه- بیمه سلامت یكی از خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در آبان ماه سال 74 با هدف دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای اقشار مختلف مردم به ویژه قشر كم برخوردار به صورت بیمه همگانی اجرا شد.
گسترش خدمات درمانی برای اقشار مختلف مردم كرمانشاه- بیمه سلامت یكی از خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در آبان ماه سال 74 با هدف دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای اقشار مختلف مردم به ویژه قشر كم برخوردار به صورت بیمه همگانی اجرا شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- آرزو كرمی: بدون تردید سلامت جامعه منشأ رشد همه امورات در زندگی محسوب می شود و نقش مؤثر این بیمه در اقتصاد سلامت، درمان عمومی و خدمات رسانی به بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج بسیار حائز اهمیت است.

سازمان بیمه سلامت تاكنون برنامه های مهمی را در راستای سلامت عمومی مردم به ویژه در بین قشر كم برخوردار جامعه اجرا كرده كه این برنامه ها با رویكرد عدالت در دسترسی به خدمات بیمه ای و درمانی، ارتقای كیفیت خدمات و حفاظت مالی از بیمه شدگان اجرا می شوند.

گسترش خدمات درمانی برای اقشار مختلف مردم

این سازمان با عقد قرارداد با همه بیمارستان ها و مراكز بهداشتی و درمانی دولتی، برخی بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و پزشكان در بخش خصوصی به ارائه خدمات به بیمه شدگان خویش می پردازد و بیمه شده هنگام مراجعه به مراكز طرف قرارداد فقط بخشی از هزینه را به عنوان فرانشیز پرداخت كرده و بقیه هزینه ها را مراكز طرف قرارداد از سازمان بیمه سلامت ایران اخذ می كنند.

دورترین روستاهای كرمانشاه از خدمات رایگان درمانی بهره مند هستند

رضا تحویلیان مدیركل بیمه سلامت استان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر به دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان طی 44 سال گذشته اشاره و اظهار كرد: بیمه همگانی خدمات درمانی از سال 1374 با هدف پوشش بیمه ای آحاد جامعه فعالیت خود را آغاز كرد.

وی افزود: هم اكنون یك میلیون و 330 هزار نفر معادل 66 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمانشاه بیان كرد: به بركت خون پاك شهدا و قیام امام خمینی (ره) علیه استبداد، فقر و تبعیض رژیم شاهنشاهی، شاهد خدمات درمانی و بیمه ای ارزشمند، ماندگار و گسترده ای به اقشار مختلف خصوصاً قشر ضعیف و كم درآمد جامعه هستیم.

گسترش خدمات درمانی برای اقشار مختلف مردم

تحویلیان تاكید كرد: این خدمات در دنیا بی نظیر است، به طوری كه هم اكنون حتی در روستاهای كشور كادر بهداشت با بالاترین كیفیت به صورت رایگان به ارائه خدمات به روستاییان می پردازد.

وی خاطر نشان كرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها چیزی تحت عنوان كادر بهداشت و پزشك خانواده وجود نداشت.

به گفته تحویلیان، هم اكنون بیش از 700 هزار نفر از روستاییان، عشایر كوچ رو و ساكنین شهرهای كمتر از 20 هزار نفر جمعیت در این استان تحت پوشش خدمات طرح بیمه همگانی روستاییان و عشایر قرار دارند از خدمات درمانی بهره مند هستند.

وی اضافه كرد: طرح ملی ارتقای بیمه روستاییان و عشایر در قالب تبدیل كارت به دفترچه در سال 84 از دیگر اقدامات ارزشمند این سازمان بود كه بیمه شدگان علاوه بر دریافت خدمات بستری، می توانستند با مراجعه به مراكز دولتی، خدمات سرپایی نیز دریافت كنند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمانشاه گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران تعداد پزشكان ایرانی بسیار كم بود و عموماً پزشكان از دیگر كشورها مانند فیلیپین، بنگلادش، پاكستان، هند و… بودند كه بیماران را ویزیت می كردند.

وی ادامه داد: در اكثر شهرهای كشور اگر بیمار نیاز به سطوح بالاتر درمان می داشت باید به مركز استان مراجعه می كرد كه در استان كرمانشاه اكثر تخصص های درمانی از جمله قلب، چشم و كلیه فاقد متخصص مربوطه بود.

تحویلیان تصریح كرد: در آن زمان بیشترین معالجات در بحث داخلی و جراحی عمومی صورت می گرفت و بیمارانی كه نیاز به ویزیت متخصص و یا عمل جراحی تخصصی داشتند، می بایست به تهران و یا مراكز استان های برخوردارتر اعزام می شدند.

وی از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه سلامت و درمان را اجرای طرح نظام ارجاع و پزشك خانواده و بیمه ایرانیان دانست و ادامه داد: طرح تكمیلی این طرح ها و شاكله اصلی بیمه سلامت طرح ملی بیمه همگانی سلامت و در قالب طرح تحول نظام سلامت است كه در سال 93 اجرا شد.

گسترش خدمات درمانی برای اقشار مختلف مردم

به گفته تحویلیان، طرح بیمه همگانی سلامت به عنوان یكی از ماندگارترین طرح های نظام مقدس جمهوری اسلامی است كه در این طرح بسیاری از خدمات مورد نیاز افراد جامعه را در حوزه سلامت پیش بینی شده است.

پرداخت 1.3 میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج در كرمانشاه

مدیركل بیمه سلامت استان كرمانشاه ارزشمندترین خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به بیماران را راه اندازی و اجرای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در نیمه دوم سال جاری عنوان كرد و افزود: بیش از 2 هزار و 200 بیماران خاص و صعب العلاج در این استان وجود دارند كه از ابتدای راه اندازی این صندوق تا كنون 16 هزار و 73 بار به مراكز درمانی طرف قرارداد مراجعه كرده اند.

تحویلیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه بیمار نباید جز رنج بیماری رنج دیگری داشته باشد، ادامه داد: تاكنون از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج یك میلیارد و 300 میلیون تومان در رابطه با 169 پرونده برای هزینه های دارو و درمان این بیماران در كرمانشاه پرداخت شده است.

وی با تاكید بر اینكه همه هزینه های این بیماران در مراكز درمانی در تعهد بیمه سلامت قرار دارد، خاطرنشان كرد: هزینه های دارویی برای بیماران خاص و صعب العلاج به صورت صد درصد رایگان است.

تحویلیان به اهم خدمات نوین این سازمان اشاره و خاطرنشان كرد: تعهد خدمات ناباروری، بیمه مادران باردار و فرزندان آنها تا 5 سالگی، اجرای موفق سیاست سهم عرضه دارو، اجرای تعهد جدید خدمات توانبخشی بیماران معلول تحت پوشش بهزیستی و تعهدات خدمات ناباروری اتباع خارجی از جمله مهمترین خدمات بیمه سلامت است.

گسترش خدمات درمانی برای اقشار مختلف مردم

وی گفت: هم اكنون یك هزار و 96 مركز درمانی طرف قرارداد اهم از خصوصی و دولتی به بیمه شدگان بیمه سلامت استان كرمانشاه خدمات مختلف درمانی، دارویی و تشخیصی ارائه می دهند.

تحویلیان به استقرار دولت الكترونیك در بیمه سلامت پرداخت و بیان كرد: بیمه شدگان این سازمان بدون نیاز به دفترچه و صرفاً با ارائه كد ملی می توانند خدمات تشخیصی و درمانی را دریافت كنند.

گفتنی است، بیش از 85 درصد از جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت در استان دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند كه علاوه بر رفع نیازهای خدمات بهداشتی و درمانی و سلامت عمومی مردم خصوصاً در بین قشر كم برخوردار جامعه، هزینه ناچیزی را برای دریافت خدمات مختلف پزشكی از جمله هزینه بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری و حوادث پرداخت می كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۴۳ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۸