دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

گروه های ماموریت محور حوزه "سلامت اجتماعی"، ادغام می شوند
 
مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

گروه های ماموریت محور حوزه "سلامت اجتماعی"، ادغام می شوند

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (سه شنبه) اعلام كرد: در راستای اعطای مرجعیت سلامت اجتماعی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و طبق پیشنهاد هیات رئیسه دانشگاه، گروه هایی كه در حوزه "سلامت اجتماعی" كار می كنند، ادغام می شوند .

دكتر كیانوش عبدی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه با اعلام این خبر به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: با این ادغام، مسئولیت گروه ها، با حوزه آموزش و مسئولیت فعالیت های پژوهشی با رئیس مركز تحقیقاتی می باشد كه در این راستا می توانیم شاهد هم افزایی بخش های آموزش و پژوهش در عرصه سلامت اجتماعی باشیم .

وی اظهار داشت: مراكز تحقیقاتی كه در راستای سلامت اجتماعی، ماموریت یكسان دارند و به نوعی هم ماموریت هستند، در راستای سلامت اجتماعی، مقدمات و بستر اولیه برایشان فراهم می كنیم.

دكتر عبدی افزود: از مراكز درخواست كردیم، كلان پروژه هایی در قالب فاز های گوناگون یك ساله، دو ساله تا پنج ساله، تعریف و طراحی كنند و در قدم اول، دو پروپوزال اصلی در حیطه سلامت اجتماعی، تهیه و تدوین نهایی شده است .

وی در این خصوص اظهار داشت: رصد سلامت اجتماعی شهر تهران و در فاز بعدی، رصد سلامت اجتماعی كل كشور، به عنوان پروپوزال اول از سوی مركز تحقیقات رفاه اجتماعی با مشاركت تعدادی از اعضای هیات علمی در خارج از مراكز تحقیقاتی تدوین شده و در پروپوزال دوم با عنوان " تطبیق در خانه برای افراد دارای معلولیت "، طراحی و روان سنجی ابزار و ارزیابی وضعیت در ایران در دانشكده سلامت اجتماعی و با همكاری مراكز تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طراحی، و به وزارت بهداشت اعلام شده است .

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه تصریح كرد: با پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای انجام تحقیقات در حیطه سلامت اجتماعی، دیگر معطوف به مراكز تحقیقاتی خودش نیست و این دانشگاه می تواند با سایر پژوهشكده های سلامت اجتماعی سراسر كشور نیز مشاركت داشته باشد.

دكتر عبدی همچنین گفت: در حال شناسایی مراكز تحقیقاتی سلامت اجتماعی در سراسر كشور هستیم و از آنجایی كه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نقطه كانونی حوزه سلامت اجتماعی است، سفارش سایر مراكز تحقیقاتی از سراسر كشور را خواهیم پذیرفت و پذیرای كلان پروژه های دانشگاه های دیگر هستیم با این تاكید كه در تمام پروپوزال ها، مالكیت فكری و معنوی با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است و دوستانی كه پروپوزال را تدوین و نگارش می كنند، می توانند مجری حقیقی پروپوزال در فازهای تدوین شده باشند.

وی تاكید كرد: بحث سلامت اجتماعی، از ماموریت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است و اگر این دانشگاه به آن نپردازد، دانشگاه های دیگر توان و دغدغه پرداختن به آن را ندارند. چنانچه طی هفته گذشته با مدیریت دكتر خانكه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و همچنین موافقت و حمایت دكتر حسینی سرپرست دانشگاه، فعالیت هایی را انجام دادیم و امیدواریم بعد از فاز عملیاتی، شاهد نتایج مطلوب این طرح ها در جامعه باشیم .

وی افزود: با ابلاغ وزارت بهداشت، باید كارگروهی در حوزه سلامت اجتماعی با محوریت معاونت تحقیقات و فناوری راه اندازی كنیم كه وظیفه این كارگروه، برنامه ریزی، پایش و ارزشیابی پروپوزال هاست كه در موقع خودش به سرانجام برسد و امیدواریم با اثربخشی طرح ها، شاهد ارتقای نظام سلامت و رفع نیازهای مردم جامعه باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۹:۴۰ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹