دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بیماران روانپزشكی رازی (امین آباد) پس از ترخیص نیز مورد حمایت واحد مددكاری اجتماعی مركز هستند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بیماران روانپزشكی رازی (امین آباد) پس از ترخیص نیز مورد حمایت واحد مددكاری اجتماعی مركز هستند

مسئول واحد مددكاری اجتماعی مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد) به مناسبت سالروز ملی مددكاری اجتماعی اعلام كرد: طرح " پیگیری پس از ترخیص " از شهریور ماه امسال، بمنظور به تعویق انداختن عود بیماری در بیمار و كمك به او و خانواده، توسط واحد مددكاری اجتماعی مركز روانپزشكی رازی، با الگو برداری از طرحهای در حال اجرا در دنیا، اجرا می شود.

رقیه برخورداری ضمن عرض تبریك به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز مددكاری اجتماعی، در گفت وگو با روابط عمومی مركز رازی افزود: واحد مددكاری اجتماعی مركز روانپزشكی رازی، سابق بر این به دلیل عدم شناخت مسئولان وقت از پتانسیل و توانمندی تخصصی كارشناسان این واحد، به امور غیرتخصصی مددكاری اشتغال داشت، اما طی دو سال اخیر، پتانسیل و توانمندی كارشناسان شناسایی شده و وظیفه شان با توجه به توانمندی هایشان به آنان محول می شود، بطوری كه این واحد تخصصی هم اكنون در انجام اموری همچون بیمه، پیگیری امور قضایی و پذیرش، در كنار بیمار و خانواده او فعالیت می كند.

وی همچنین، از تعریف كارشناسی به عنوان "معین "، گفت كه در صورت عدم حضور و یا مرخصی مددكار در یكی از بخش های بستری، كارشناس معین مكلف به رسیدگی به امور بیماران آن بخش است، و حتی امكان دارد كه در یك روز، چهار الی پنج بخش را پوشش دهد و دیگر مانند گذشته، عدم حضور مددكار بخش، باعث به تعویق افتادن امور بیماران نخواهد شد.

طراحی " واحد پروتكل تخصصی مددكاری اجتماعی در روانپزشكی " برای اولین بار در كشور

مسئول واحد مددكاری اجتماعی مركز روانپزشكی رازی همچنین از طراحی " واحد پروتكل تخصصی روانپزشكی " با كمك كارشناسان مددكاری اجتماعی خبر داد و افزود: این طرح كه برای اولین بار در كشور طراحی شده است، از طریق دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی جهت انجام مراحل اجرائی، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ارسال شده است.

برخورداری در پاسخ به این سئوال كه چه برنامه ای جهت ارتقای واحد مددكاری اجتماعی دارید؟ اظهار داشت: امیدوارم امكان آموزش سوپروایزر تخصصی مددكاری اجتماعی و فعالیت همكاران در این جایگاه فراهم شود، چرا كه با توجه به تخصصی شدن امور مددكاری اجتماعی، جای خالی این كارشناس بسیار احساس می شود.

وی همچنین افزود: با پیگیری و تدوین طرح " مددكاری جامعه "، در تلاشیم تا در زمینه مشاركتهای اجتماعی و جذب خیرین بتوانیم نقش فعال و موثری داشته باشیم و مطمئنا با ورود تخصص مدكاران اجتماعی به این حیطه با توجه به نیاز مجموعه روانپزشكی رازی، می توانیم در جهت حمایت و توانمندسازی مددجویان و خانواده های آنان قدم موثری برداریم.

وی در پایان این گفت وگو، از مسئولان مركز روانپزشكی رازی بخصوص رئیس و مدیر این مركز، به جهت اعتماد به واحد مددكاری اجتماعی و فراهم نمودن زمینه فعالیت مددكاران در حیطه های تخصصی و خرفه ای خود، تشكر كرد.

گفتنی است؛ مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی كه در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده، بزرگترین و قدیمی ترین مركز روانپزشكی منطقه خاورمیانه است كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با بهره گیری از توان تخصصی متخصصان و اساتید دانشگاه و كادری مجرب، انواع اختلالات اعصاب و روان را بصورت سرپایی (كلینیك ها) و بستری در بخش های مختلف، درمان می كند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: زند - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۱۱ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۰۵