دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

کاهش 60 درصدی کم شنوایی و ناشنوایی با مراقبت های بهداشتی اولیه گوش
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراقبت های بهداشتی اولیه گوش، سبب کاهش 60 درصدی، کم شنوایی و ناشنوایی میشود.
کاهش 60 درصدی کم شنوایی و ناشنوایی با مراقبت های بهداشتی اولیه گوش مریم کوشکی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی شنوایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت برنامه سلامت گوش و پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی هر ساله 3 مارس مصادف با 12 اسفند به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است.

وی افزود: شعار روز جهانی شنوایی در سال 1401 «مراقبت از گوش و شنوایی برای همه، بیایید آن را به واقعیت تبدیل کنیم» نامگذاری شده که به اهمیت مراقبت های بهداشتی گوش تاکید دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: کم شنوایی بر بسیاری از ابعاد زندگی افراد تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد و این در حالی است که، رعایت مراقبت های بهداشتی اولیه می تواندبیش از 60 درصد نیاز به خدمات مراقبت های گوش و شنوایی را کاهش دهد.

کوشکی ادامه داد: خوشبختانه بیش از 50 درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و 60 درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی کودکان با اجرای برنامه های پیشگیری و مراقبت در نظام سلامت قابل پیشگیری اولیه هستند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مراقبت های بهداشتی اولیه گوش و شنوایی، تاکید کرد: گوش نکردن به اصوات بلند یا موسیقی با صدای بلند، استفاده از گوش گیر در محیط های پر سر و صدا، وارد نکردن اجسام خارجی مانند گوش پاک کن، سنجاق و انواع روغن به مجرای گوش از جمله مراقبت های بهداشتی اولیه برای پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی هستند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۲:۳۳ - ۱۲/۱۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵