دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

اهدای 5200 سبد غذایی به كودكان مبتلا به سوءتغذیه در البرز
 
از ابتدای سال جاری تا كنون یك میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلاء به سوءتغذیه كودكان زیر شش سال مددجوی كمیته امداد و كودكان نیازمند غیر مددجو پرداخت شده است.
اهدای 5200 سبد غذایی به كودكان مبتلا به سوءتغذیه در البرز از ابتدای سال جاری تا كنون یك میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلاء به سوءتغذیه كودكان زیر شش سال مددجوی كمیته امداد و كودكان نیازمند غیر مددجو پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فلاح قنبری معاون حمایت و سلامت كمیته امداد البرز بابیان اینكه كمك به رفع سوءتغذیه كودكان زیر 6 سال یكی از برنامه های مهم كمیته امداد است،، گفت: از ابتدای سال جاری تا كنون طی چهار مرحله یك میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلاء به سوءتغذیه كودكان زیر شش سال مددجوی كمیته امداد و كودكان نیازمند غیر مددجو پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینكه در این طرح، كمیته امداد و دانشگاه علوم پزشكی استان البرز برای شناسایی كودكان مبتلابه سوءتغذیه باهم همكاری می كنند افزود: هزار و 300 كودك نیازمند كمتر از شش سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه كمیته امداد البرز را دریافت كردند.

فلاح قنبری با تأكید بر اینكه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت كارشناس علم تغذیه انجام می شود گفت: مشاركت خیران برای كمك به بهبود تغذیه كودكان زیر 6 سال قطعاً در بهبود آن ها اثرگذار است و خیران می توانند با حمایت از طرح هم سفره در رفع سوءتغذیه كودكان زیر 6 سال مشاركت كنند.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد البرز، با اعلام اینكه سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه های تعیین شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می كنند، افزود: برنج، لبنیات، حبوبات، تخم مرغ، شیر و خرما اقلام سبد غذایی توزیع شده بین كودكان نیازمند را تشكیل می دهد.

فلاح قنبری با اشاره به این كه این نهاد كمك به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان كرد: پرداخت كمك هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقا شاخص های بهداشتی نیازمندان و كمك به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات كمیته امداد برای كمك به تأمین سلامت نیازمندان است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۴۵ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۸