دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - کاشان/باید از ظرفیت های کل کشور برای ارتقاء سلامت و مراقبت از سالمندان استفاده کنیم
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محسن تقدسی افزود: از سال 2011 به بعد، نسبت تعداد افراد سالمند بیشتر از افراد زیر 5 سال می باشد و به زودی در کشور ما تعداد سالمندان 2 برابر تعداد کودکان زیر 5 سال می شود...
کاشان/باید از ظرفیت های کل کشور برای ارتقاء سلامت و مراقبت از سالمندان استفاده کنیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محسن تقدسی افزود: از سال 2011 به بعد، نسبت تعداد افراد سالمند بیشتر از افراد زیر 5 سال می باشد و به زودی در کشور ما تعداد سالمندان 2 برابر تعداد کودکان زیر 5 سال می شود...



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محسن تقدسی افزود: از سال 2011 به بعد، نسبت تعداد افراد سالمند بیشتر از افراد زیر 5 سال می باشد و به زودی در کشور ما تعداد سالمندان 2 برابر تعداد کودکان زیر 5 سال می شود.

وی اظهار داشت: سالمندان به علت داشتن بیماری های مزمن از جمله خاص، صعب العلاج، زمینه ای و ... نیاز وسیع به مراقبت تسکینی و حمایتی دارند و مهمترین نکته برای این مراقبت ها کاهش هزینه های پیشگیری و درمان و توسعه سطح و کیفیت خدمات می باشد.

وی تصریح کرد: در جمعیت 500 هزار نفری کاشان، نسبت تعداد سالمندان به کل جمعیت یک به 9 نفر می باشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی جهت پیشگیری و درمان زودهنگام بیماری ها، طول عمر بیماران افزایش یافته است اما کیفیت زندگی بیماران مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در این کنگره می خواهیم مراقبت ها را از سطح بیمارستان ها به سمت مراقبت های تسکینی و حمایتی در سطح پیشگیری اولیه و بازتوانی و افزایش کیفیت زندگی سوق دهیم.

دکتر تقدسی افزود: مراقبت های تسکینی در سه سطح مراقبت مبتنی بر تسهیلات، مراقبت در منزل و مراقبت مبتنی بر جامعه توسعه یابد.

وی، با اشاره به اینکه اکثر سالمندان با مشکلات عدیده سلامتی درگیر هستند زیرا نه امکان بستری شدن در بیمارستان و نه امکان مراقبت در منزل را دارند، گفت: بنابراین مراکزی تحت عنوان hospice (خانه سالمندان) که به عنوان پلی بین مراقبت در منزل، بیمارستان و تیم درمان می باشد تا کیفیت انتهای زندگی بیماران را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: درhospice (خانه سالمندان) مراقبت ها و خدماتی از جمله تحویل تجهیزات پزشکی و توانبخشی مورد نیاز سالمند، تجویز مسکن ها و انفوزیون داروهای وریدی یا زیرجلدی را در سطح منزل انجام می دهند. محور مراقبت، سالمند بیمار هست و به صورت تیمی کار می کنند که بخش اصلی کارها مشاوره و آموزش است. این تیم شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناسو ... می باشد که سرپرست این تیم پرستار می باشد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۵:۱۲ - ۱۴/۱۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۰