دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان افزایش یافت
 
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:در راستای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان و با عنایت به تفاهم نامه فی مابین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی،پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی جهت معلولان افزایش یافت.
پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان افزایش یافت سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:در راستای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان و با عنایت به تفاهم نامه فی مابین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی،پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی جهت معلولان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محسن عزیزی افزود: این پوشش شامل معلولانی می گردد که تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و دارای پوشش بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران می باشند. وی خاطر نشان کرد: خدمات توانبخشی پیش از این در تعهد سازمان های بیمه گر نبودند ولی با تصویب مجلس شورای اسلامی و امضاء تفاهم نامه از سال1399 خدمات پیشگفت در تعهد سازمان قرار گرفتند. عزیزی با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت استان اقدامات و هماهنگی های لازم را جهت عقد قرارداد با مراکز توانبخشی با سازمان بهزیستی به عمل آورده است افزود: هم اکنون این اداره کل با 9 مرکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در سطح استان قرارداد همکاری منعقد نموده و سایر مراکز حوزه توانبخشی مشتمل برکاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی و مراکز جامع توانبخشی استان می توانند با مراجعه به ادارات بیمه سلامت در شهرستان ها و یا اداره کل بیمه سلامت استان نسبت به عقد قرارداد همکاری اقدام نمایند. سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ملاک پرداخت سازمان بیمه سلامت به مراکز توانبخشی متناسب با نوع مالکیت مؤسسه و در پاره ای موارد تا 85درصد تعرفه های مشخص شده خواهد بود. عزیزی با بیان اینکه سقف برخی خدمات برای معلولان حذف و حتی سهم سازمان در بعضی از خدمات تا 85درصد هم می رسد از معلولانی که فاقد پوشش بیمه ای هستند خواست تا با مراجعه به سازمان بهزیستی نسبت به بیمه نمودن خود در سازمان بیمه سلامت اقدام نمایند. وی در پایان گفت: انتظار می رود با همکاری مدیران سازمان بهزیستی زمینه ترغیب سایر موسسات توانبخشی به عقد قرارداد با اداره کل بیمه سلامت فراهم گردد. انتهای پیام
منبع خبر:
برنا نیوز
   تاریخ: ۰۹:۲۳ - ۲۱/۱۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰