دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تشکیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تشکیل جلسه داد

ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، روز شنبه با هدف ارائه راهکارها و پیشنهادات در زمینه ارتقای فرهنگ نماز تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس ستاد اقامه نماز دانشگاه در ابتدای جلسه، در خصوص اهمیت نماز سخن گفت و افزود: اهمیت نماز و جایگاه آن بدیهی است و اصل اعتقادی و پایه ای دین، نماز است.

دکتر حسینی، پیشاپیش فرارسیدن سال نو را تبریک گفت و هدف از تشکیل این جلسه را همفکری اعضای هیات علمی و مدیران ارشد دانشگاه برای ارتقای فرهنگ نماز و برنامه ریزی دقیق در این خصوص، عنوان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دبیر ستاد اقامه نماز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال نو، آرزوی سالی پر از شادی و موفقیت برای مسلمانان کرد و افزود: در این جلسه قصد داریم از همفکری اساتید برای ارتقای فرهنگ نماز و ارائه راهکارها و پیشنهادات در پنج زمینه اداری، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و امور پشتیبانی بهره مند شویم.

دبیر ستاد اقامه نماز، تبلیغ و ترویج معارف دینی را وظیفه همه مومنان دانست و گفت: امیدوارم با برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز، بتوانیم در سال جدید از ظرفیت های اساتید و مدیران ارشد دانشگاه برای برنامه ریزی در زمینه فرهنگ ارتقای نماز استفاده کنیم و بتوانیم با برنامه ریزی در این حوزه، به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری، از نماز به عنوان مظلوم ترین فریضه دینی یاد کرد و خاطرنشان کرد: به دلیل غریبی و مظلومی نماز، باید بیشتر در مولفه اقامه نماز، فعال باشیم و به عنوان یک فرد مسلمان و عمل به مسئولیت اجتماعی خود، خانواده، دوستان و همکاران را به آن دعوت کنیم.

در ادامه جلسه، اساتید و مدیران شرکت کننده به ارائه پیشنهاداتی از جمله الگوسازی، نهادینه سازی، عدم تبلیغات شعارگونه، فرهنگ سازی، پژوهش سنجی، برگزاری برنامه های اعتقادی و تقویت آن، برنامه های آموزشی، حل تعارضات، تبیین سازی، تشکیل حلقه های معرفتی و گفتمان های آزاد برای گروه های دانشجویی و همکاران، تعریف پروژه های تحقیقاتی در حوزه های سلامت دین و انجام مطالعات کیفی در زمینه نماز پرداختند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: شاهی

   تاریخ: ۱۳:۴۴ - ۲۱/۱۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۱