دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تزریق واكسن به چهار هزار نفر در مازندران آغاز شد
 
ساری - ایرنا - مرحله دوم تزریق واكسن كرونای « اسپوتنیك وی » در مازندران با اولویت كادر درمانی و نیروهای مركز فوریت های پزشكی آغاز و سهمیه استان در این مرحله چهار هزار دوز اعلام شده است.
تزریق واكسن به چهار هزار نفر در مازندران آغاز شد ساری - ایرنا - مرحله دوم تزریق واكسن كرونای « اسپوتنیك وی » در مازندران با اولویت كادر درمانی و نیروهای مركز فوریت های پزشكی آغاز و سهمیه استان در این مرحله چهار هزار دوز اعلام شده است.

مازندران در مرحله اول توزیع واكسن كرونا در كشور 625 دوز سهمیه داشت كه 480 دوز آن به كادر درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های محل پذیرش بیماران كرونایی وابسته به دانشگاه علوم پزشكی مازندران و 145 دوز هم به كادر درمانی شاغل در مراكز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشكی بابل تزریق شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت كه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی برای مرحله دوم حدود هشت هزار دوز واكسن كرونا اسپوتنیك وی روسی به دانشگاه علوم پزشكی مازندران اختصاص داد كه به چهار هزار نفر طی دو نوبت تزریق می شود.
دكتر قاسم اویس افزود : در این مرحله نیز علاوه بر كادر درمانی خط مقدم مقابله با ویروس كرونا و نیروهای مركز فوریت های پزشكی ، 250 نفر از جانبازان و معلولان مستقر در اقامتگاه های مراكز توانبخشی واكسن را دریافت خواهند كرد.
وی با اعلام این كه به مرور زمان با دریافت سهمیه بیشتر تزریق واكسن به سایر شهروندان هم در دستور كار قرار می گیرد ، گفت : در مرحله سوم برنامه ریزی برای تزریق واكسن به سالمندان بالای 65 سال و دارای بیماری زمینه ای برنامه ریزی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشكی مازندران در مورد تزریق نوبت دوم واكسن كرونا به دریافت كنندگان مرحله اول هم توضیح داد : طبق برنامه نوبت دوم واكسن حداقل باید 21 روز پس از نوبت اول تزریق شود و برنامه ریزی در مازندران برای 12 اسفند ماه است تا تمامی 480 نفری كه نوبت اول را دریافت كردند ، نوبت دوم هم به آنها تزریق شود.

مرحله نخست تزریق واكسن اسپوتنیك وی در مازندران 12 بهمن ماه انجام شده بود.

ویروس كرونا 29 بهمن ماه سال گذشته با شناسایی 2 بیمار از سوی دانشگاه علوم پزشكی بابل در مازندران شیوع یافت. این استان تاكنون پیك سه موج این ویروس را پشت سر گذاشت و براساس آخرین آمار در یك سال گذشته حدود 32 هزار نفر مبتلا به بیماری كووید 19 در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مازندران و بابل بستری شدند. كرونا در این مدت حدود 2 هزار و 930 قربانی در مازندران گرفت.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشكی مازندران و بابل ، هم اكنون حدود 700 بیمار مبتلا به كووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند. 181 تن از این بیمار به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران
- ساری
- اسپوتنیك وی
- مازندران
- واكسن
- بابل
- بهداشت و سلامت
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۵۸ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷