دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

200 سالمند كردستانی برای دریافت واكسن كرونا معرفی شدند
 
سنندج - ایرنا - معاون توابنخشی بهزیستی كردستان گفت: 200 نفر از سالمندان مراكز شبانه روزی بهزیستی(مركز سالمندان) استان برای دریافت واكسن كرونا به دانشگاه علوم پزشكی این استان معرفی شدند.
200 سالمند كردستانی برای دریافت واكسن كرونا معرفی شدند سنندج - ایرنا - معاون توابنخشی بهزیستی كردستان گفت: 200 نفر از سالمندان مراكز شبانه روزی بهزیستی(مركز سالمندان) استان برای دریافت واكسن كرونا به دانشگاه علوم پزشكی این استان معرفی شدند.

مژگان مشفق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینكه سالمندان در میان گروه های اولویت دار تزریق واكسن كرونا قرار دارند، بنابراین سالمندانی كه زیرپوشش این نهاد بوده و در مراكز شبانه روزی هستند به دانشگاه علوم پزشكی استان معرفی شدند.

وی افزود: در حال حاضر هفت هزار و 209 سالمند در استان كردستان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند و از راه های گوناگون از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند اما این تعداد كه برای دریافت واكسن معرفی شده اند در مراكز شبانه روزی بهزیستی مستقر هستند.

معاون توابنخشی بهزیستی كردستان یادآور شد: این سالمندان در مراكز شبانه سالمندان به صورت شبانه روزی اقامت داشته و از خدمات مختلف از جمله توانبخشی، دارو درمانی، فیزیوتراپی و كار درمانی بهره مند می شوند.

وی اضافه كرد: از زمان شیوع ویروس كرونا تمام خدمات ارائه شده به سالمندان با رعایت پروتكل های بهداشتی انجام می شود و در بسیاری مواقع این خدمات بصورت مجازی است.

مشفق افزود: ویزیت در منزل یكی از فعالیت های این نهاد در زمینه خدمات رسانی به قشر سالمند است كه در این ایام بیشتر تلفنی شده و در صورت ضرورت تیم توانبخشی به منزل فرد مراجعه می كند.

وی یادآور شد: علاوه بر سالمندان، لیست سایر گروه های زیرپوشش این نهاد از جمله معلولان، كودكان كار و سایر گروه های هدف نیز برای دریافت واكسن به دانشگاه علوم پزشكی فرستاده شده است، كه بسیاری از این گروه ها در اولویت های بعدی قرار دارند.

مرحله اول واكسناسیون كرونا 21 بهمن جاری با دریافت 360 دُز واكسن و تزریق به 180 نفر از كادر درمان شاغل در بخش های آی سی یو بیمارستان های استان آغاز شد.

در حال حاضر 119 بیمار مشكوك به كرونا در مراكز درمانی بستری هستند كه 28 نفر آنان در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

در حال حاضر 68 بیمار در سنندج، 11 بیمار در سقز، 2 بیمار در مریوان، 2بیمار در قروه، هفت بیمار در بیجار، هشت بیمار در كامیاران، سه بیمار در دیواندره، 16 بیمار در بانه و 2 بیمار در دهگلان بستری هستند.

شمار جانباختگان كرونا در كردستان از ابتدای شیوع ( اسفند سال گذشته( تاكنون هزار و 75 نفر است كه از این تعداد 428 نفر در سنندج، 183 نفر در سقز، 72 نفر در قروه، 70 نفر در كامیاران،87 نفر در بانه، 63 نفر در دیواندره، 49 نفر در بیجار،103 نفر در مریوان،17نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد بوده است.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی
- مریوان
- كردستان
- سنندج
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۵۲ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۹