دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

افزایش جمعیت سالمندان زن اردبیل دور از انتظار نیست
 
اردبیل- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: با توجه به شاخص های جمعیتی، جمعیت جوان و باسواد امروز در چند سال آینده به سمت سالمندی خواهد رفت و افزایش جمعیت سالمندی بویژه زنان دور از انتظار نخواهد بود.
 افزایش جمعیت سالمندان زن اردبیل دور از انتظار نیست اردبیل- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: با توجه به شاخص های جمعیتی، جمعیت جوان و باسواد امروز در چند سال آینده به سمت سالمندی خواهد رفت و افزایش جمعیت سالمندی بویژه زنان دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز یكشنبه در نشست شورای سالمندان استان اردبیل بیان كرد: هم اكنون نرخ جمعیت سالمندی 37.9 درصد نسبت به جمعیت اردبیل است و از لحاظ جایگاه استان در پله سیزدهم قرار گرفته است؛ از این رو در آینده نزدیك نیاز به همراهی و مشاركت عمومی همه دست اندركاران اجرایی برای دسترسی به حداقل های خدمات شهری برای سالمندان احساس می شود.

وی ضمن اشاره به راه اندازی و فراهم ساختن خانه امید برای استفاده سالمندان، بر پایبندی به سند ملی سالمندان از سوی اعضا و همچنین حمایت های روانی و اجتماعی از این قشر تاكید كرد.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینكه كرونا هنوز از جامعه دور نشده است، افزود: تامین مایحتاج معیشتی به ویژه اقلام بهداشتی برای سالمندان و سایر جامعه هدف كه همواره نیازمند یاری هستند، یكی از ضرورت های اساسی است كه در این رابطه از هیچ كوششی دریغ نخواهد شد.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست اظهار كرد: بحث سالمندان واقعیتی انكارناپذیر و به طور كامل اجتماعی است و تا 20 سال آینده، یك چهارم جمعیت پیر خواهد شد.

محمد سیمزاری اضافه كرد: با توجه به افزایش نرخ سالمندی در استان اردبیل و لازم الاجرا بودن مصوبه های نشست، از همه دستگاه ها انتظار می رود در برنامه ریزی ها برای حوزه سالمندی مشاركت فعال داشته باشند.

وی تاكید كرد: برای فراهم ساحتن زیرساخت های لازم به منظور تكریم سالمندان با همكاری دستگاه های اجرایی خدمات قابل قبولی ارایه خواهد شد.

پیگیری مجدانه راه اندازی خانه امید، اولویت دار بودن سالمندان در دریافت خدمات سلامت، اهتمام جدی دستگاه های حمایتی در توزیع بسته های معیشتی به ویژه در نوروز، اطلاع رسانی كافی از خدمات بیمه سلامت به جمعیت هدف و فعال سازی نشست های شورای سالمندان به ویژه در شهرستان های پیر مانند نیر و كوثر از دیگر مواردی بود كه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395، استان اردبیل بیش از یك میلیون و 248 هزار نفر جمعیت دارد كه از این میان، افزون بر 448 هزار نفر ساكن نقاط روستایی هستند و در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در این استان 1.35 درصد است.

برچسب ها
- سالمندی
- اداره كل بهزیستی استان اردبیل
- سالمندان
- اردبیل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۱۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷