دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

وجود 13 میلیون جوان مجرد بالای 27 سال در كشور
 
دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج در قم با اشاره به ازدواج نكردن جوانان در كشور گفت: 13 میلیون جوان مجرد بالای 27 سال در كشور وجود دارد كه از سن ازدواج عبور كرده اند.
ایرنا: دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج در قم با اشاره به ازدواج نكردن جوانان در كشور گفت: 13 میلیون جوان مجرد بالای 27 سال در كشور وجود دارد كه از سن ازدواج عبور كرده اند.

به گزارش روز یكشنبه دبیرخانه نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج درقم ، آیت پیمان در گفت و گویی اظهار داشت: امروز یكی از دغدغه های اصلی كشور بالارفتن سن ازدواج و عدم فرزندآوری است.

وی به آمار بالای مجردها اشاره كرد و گفت: هم اكنون بیش از 13 میلیون مجرد بالای 27 سال در پسران و 25 سال در دختران را شاهد هستیم كه از سن ازدواج گذشته اند.

دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج دلایل افزایش تجرد در جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: كارشناسان علت های مختلفی را برای این موضوع بیان می كنند كه از جمله آن عمل نكردن دولت ها به تكالیف مصوب در تسهیل ازدواج از جمله اجرا نشدن سیاست های 14 گانه رهبری كه در سال 93 ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: سكوت و كم عملی دستگاه های ذی ربط در خصوص بحران به وجود آمده و نبودن عزم جدی در مدیران عامل دیگر این وضعیت است.

وی بیان داشت: سومین عامل نیز مشكل های اقتصادی و كاهش ارزش پول ملی است كه موجب شده جوانان به سمت ازدواج نروند.

وی گفت: افزایش قیمت مسكن، اجاره بهای منازل، افزایش هزینه روزمره و جهیزیه نیز از دلایل دیگری است كه كارشناسان عنوان می كنند.

پیمان تصریح كرد: ترس از طلاق و اجرای مهریه عامل بعدی است كه در كنار ترس از هزینه های فرزندآوری موجب شده است كه آمار جوانان مجرد افزایش یابد.

وی تاكید كرد: متاسفانه ازدواج نكردن جوانان مشكل های عدیده ای را در كشور به دنبال دارد كه كم و بیش در خانواده ها شاهد آن هستیم.
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۰۸:۵۰ - ۱۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۰۸