دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

ربات های ایران ساخت به كمك بیماران می آیند
 
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یكی از شركت های فناور فعال در حوزه تجهیزات رباتیك و الكترونیك، توانسته است با ساخت ربات كمك پزشكی ایران ساخت، در ارتقای سلامت بیماران از یك سو و كادر پزشكی از سوی دیگر، راهگشا باشد.

علی قره خانی مدیرعامل شركت رویال توسعه پایدار، تامین نیازهای فناورانه در حوزه كنترل و رباتیك با فناوری بومی و تولیدات ایران ساخت را محور اصلی فعالیت شركت عنوان كرد و گفت: در این شركت فناور، ضمن بومی سازی تجهیزات حوزه های الكترونیك و چاپی، ربات های پزشكی در نسل های گوناگون عرضه شده است كه در ارائه خدمات بهتر به بیماران و حفظ سلامت كادر درمان نقش آفرینی می كند.

این فعال فناور با بیان این كه ربات پزشكی ایران ساخت ارائه راه كارهای نوآورانه در ارائه خدمت به بیماران را دنبال می كند، ادامه داد: ربات پزشكی ایران ساخت، برای ارائه خدمت به حوزه درمان به ویژه در دوران كرونا نقشی اثربخش ایفا كرده است. به طوری كه با كاهش تماس ها و حضور كادر درمانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیر، عملكردی قابل قبول را در محیط های بیمارستانی یا سیر محیط هایی كه امكان حضور نیروی انسانی ممكن نیست، ارائه می كند.

 

ویژگی های نوآورانه و ارتقای سلامت

قره خانی، به استفاده از حسگرهای اندازه گیری علائم حیاتی بیماران در ربات ایران ساخت اشاره كرد و گفت: این محصول همچنین  از امكان برقراری ارتباط با پزشكان به كمك برقراری تماس تصویری و امكان حمل غذا و دارو به اتاق های گوناگون در هر مرحله از كاركرد ربات با وجود ساختار چند طبقه آن برخوردار است.

این فعال فناور، با بیان این كه ربات های فعال در حوزه توان بخشی به بخشی جدایی ناپذیر از پزشكی تبدیل شده اند، افزود: با توجه به اهمیت بالای فناوری های نو در حوزه سلامت و توان بخشی، با استفاده از دانش فنی بومی و تخصص فعالان فناور این شركت دانش بنیان، طیف وسیعی از ربات های توانبخشی را برای بازو، مچ و پا طراحی و تولید شده است و در حوزه پژوهش نیز در حوزه ساخت و بومی سازی ربات كارتزین، ربات های تحقیقاتی و صنعتی متنوعی گام برداشتیم.

وی با اشاره به استفاده از این ربات در بیمارستان های كشور با هزینه ای پایین تر از نمونه های خارجی گفت: این محصول ایران ساخت، ضمن برخورداری از ویژگی های بومی كه آن را از دیگر محصولات مشابه متمایز می كند، با هزینه های به مراتب پایین تز از نمونه های مشابه خارجی تولید و عرضه می شود و ضمن جلوگیری از خروج ارز، می تواند نیاز حوزه سلامت را تامین كند.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۲۱:۲۴ - ۱۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱