دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مسئولان كمپ ترك اعتیـــاد در شیراز بــــازداشت شدند
 
همزمان با مرگ یك معتاد در مركز ترك اعتیاد و انتشار كلیپ شكنجه معتادان در كمپ دیگری در قلات شیراز دستور توقیف و پلمب این مركز صادر شد.
مسئولان كمپ ترك اعتیـــاد در شیراز بــــازداشت شدند همزمان با مرگ یك معتاد در مركز ترك اعتیاد و انتشار كلیپ شكنجه معتادان در كمپ دیگری در قلات شیراز دستور توقیف و پلمب این مركز صادر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز جمعه كلیپی در فضای مجازی از یك مركز ترك اعتیاد در شیراز منتشر شد كه از شكنجه معتادان در یك استخر آب یخ و رفتار نامناسب مسئولان با معتادانی حكایت داشت كه در این مركز برای ترك اعتیاد حضور داشتند.
هر چند بدرفتاری با معتادان، كتك زدن، توهین و فحاشی و شكنجه آنها در كمپ های ترك اعتیاد موضوع تازه ای نیست و تاكنون دهها نفر از معتادانی كه برای ترك به این مراكز رفته بودند بر اثر این شكنجه ها جان باخته اند و برخی از خانواده هایشان نیز به مراجع قضایی شكایت كرده اند، اما سریال بدرفتاری با معتادان در كمپ های ترك اعتیاد همچنان ادامه دارد. این بار نیز در كمپی واقع در قلات شیراز شاهد بروز چنین تخلفی بودیم.
مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مركز فارس در تشریح این خبر به فارس گفت: روز جمعه كلیپی از یك مركز ترك اعتیاد در فضای مجازی منتشر شد كه رفتار نامناسب مسئولان كمپ با معتادان در حال ترك را نشان می داد همچنین خبر فوت یكی از معتادان حاضر در یك كمپ خصوصی واقع در دوكوهك شهرستان شیراز به دلیل سهل انگاری این مركز در مراقبت از مددجویان نیز گزارش شد كه بدین ترتیب دستگاه قضایی استان فارس تحقیقات خود را برای بررسی این پرونده آغاز كرد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینكه پس از وقوع این حادثه پرونده در شعب ویژه قتل استان تشكیل و تحقیقات در این باره آغاز شده است، گفت: تا كنون 5 نفر از مسئولان كمپ بازداشت شدند و كمپ مورد نظر با دستور قضایی پلمب شده و هرگونه اظهار نظر نهایی منوط به اعلام نظر پزشكی قانونی در خصوص علت فوت فرد یاد شده است.
محمدصادق كشفی نژاد، مدیركل بهزیستی فارس نیز با اشاره به اینكه فیلم مربوط به 24 دی ماه بوده است از تشكیل جلسه فوق العاده خبر داد و گفت: پس از كسب اطلاع از این موضوع، بلافاصله تیم رسیدگی با همكاری دادستان و نیروی انتظامی به مركز اعزام شده و پس از انجام بررسی لازم كمپ یاد شده به طور كامل تخلیه شد و معتادان به مراكز دیگری اعزام شدند، در این میان افراد خاطی دستگیر و كمپ نیز پلمب شد.
به دنبال انتشار این كلیپ كه نشان می دهد مسئولان كمپ ترك اعتیاد در «قلات» معتادان در حال ترك را در استخر یخ زده می اندازند، اداره كل بهزیستی فارس نیز اعلام كرده به صورت جدی پیگیر موضوع است.
بهزیستی با بیان اینكه این اعمال نادرست و رفتار غیر انسانی برخلاف دستورالعمل های اداره و مدیریت مراكز اقامتی صورت گرفته، دستور تخلیه و پلمب مركز و بازداشت متهمان با دستور مقام قضایی، انتقال فوری بیماران مركز متخلف به سایر مراكز اقامتی میان مدت، برگزاری جلسه اضطراری با حضور معاون دادستان و مسئولان كمپ های خصوصی برای ارائه تذكرات لازم مبنی بر لزوم رعایت جدی كلیه پروتكل های درمانی در مراكز اقامتی و پیشگیری از بروز حوادث مشابه، برگزاری اضطراری كمیسیون نظارت ماده 26 در راستای بررسی ومجازات مورد اخیر و پیشگیری از بروز موارد مشابه در آینده، تنظیم شكواییه حقوقی از سوی اداره كل بهزیستی استان فارس در خصوص رفتار نامناسب و غیرقانونی كمپ متخلف، پیگیری جدی برای برخورد قضایی با مسببان و اقدام كنندگان خاطی را صادر كرد.
منبع خبر:
شبکه ایران
   تاریخ: ۰۹:۴۳ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸