دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سالمندان همدان در برابر كرونا واكسینه می شوند
 
همدان- ایرنا- سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: تزریق واكسن كرونا به 300 نفر از سالمندان حاضر در مراكز شبانه روزی این مركز به زودی آغاز می شود.
سالمندان همدان در برابر كرونا واكسینه می شوند همدان- ایرنا- سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: تزریق واكسن كرونا به 300 نفر از سالمندان حاضر در مراكز شبانه روزی این مركز به زودی آغاز می شود.

"سیاوش رهبر" روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر واكسن كرونا شامل سالمندان ساكن در مراكز شبانه روزی به علت قرار داشتن در محل های تجمعی و گروهی می شود.

وی با بیان اینكه 100 درصد این افراد واكسینه می شوند، اضافه كرد: اولویت تزریق واكسن از طریق تیم های بهداشتی حاضر در مركز سالمندان تعیین شده و سالمندان فاقد سیستم ایمنی قوی و دارای بیماری زمینه ای جدی در اولویت هستند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: اولویت تزریق واكسن كرونا در همه كشورها پس از كادر درمان، سالمندان و گروه های آسیب پذیر هستند در ایران نیز اولویت با مراكز نگهداری سالمندان و مراقبین آنها است.

رهبر ادامه داد: در مراحل بعدی، واكسن كرونا به بیماران حاضر در مركز شبانه روزی و مراقبین آنها و در نوبت سوم معلولان ذهنی و حركتی و مراقبانشان تزریق می شود.

وی یادآوری كرد: تزریق واكسن به سالمندان ابتدا به صورت آزمونه (پایلوت) از آسایشگاه كهریزك تهران آغاز شد، در همدان نیز ابتدا 100 دوز واكسن كرونا برای سالمندان در نظر گرفته شد كه با گذشت زمان تعداد واكسن های پیش بینی شده برای این قشر افزایش می یابد.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان عنوان كرد: اسامی سالمندان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار گرفته و تا قبل از پایان سالجاری واكسن كرونا برای سالمندان استان تزریق می شود.

رهبر ادامه داد: با توجه به عوارض احتمالی، رضایت نامه از خانواده آنها دریافت شده و اجباری هم برای تزریق واكسن نیست.

وی خاطرنشان كرد: برای تزریق واكسن به سالمندان مجهول الهویه نیز تیم پزشكی با همكاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی تصمیم می گیرد.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان 45 هزار و 530 نفر است.

برچسب ها
- همدان
- سالمندان
- واكسن
- واكسن كرونا
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۰۶ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۳