دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

كاهش درد با كمك واقعیت مجازی!
 
یك شركت آمریكایی در یك ارزیابی جدید، از تاثیر بالای محصول واقعیت مجازی خود در كاهش درد خبر داده است.
كاهش درد با كمك واقعیت مجازی! به گزارش ایسنا و به نقل از مدیكال دیوایس، شیوع كووید-19، به پیشرفت فناوری در پزشكی منجر شده است. واقعیت مجازی در كنار پزشكی از راه دور، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، جایگاه خود را در مراقبت های بهداشتی پیدا كرده است.

شركت آمریكایی "AppliedVR" كه تخصص آن، ارائه یك بستر واقعیت مجازی برای بهبود بیماران است، اعلام كرده كه یكی از محصولات آن موسوم به "EaseVRx" كه برای بهبود درد مزمن در خانه استفاده می شود، می تواند بهبود معناداری در نتایج درد ایجاد كند. این محصول، با انجام دادن یك آزمایش روی 179 نفر ارزیابی شد كه حداقل به مدت شش ماه، كمردرد مزمن را تجربه كرده بودند.

نتایج این ارزیابی نشان داد كه EaseVRx، رضایت بخشی بالایی را به همراه داشته است و شركت كنندگان به طور میانگین، بهبود قابل توجهی را پس از درمان تجربه كردند و نشانه های بهبودی مانند كاهش شدت درد، بهبود فعالیت، خواب، خلق و خو و استرس را گزارش دادند.

شركت كنندگان علاوه بر این، میزان بالایی از واكنش های درمانی را گزارش دادند. بیماران در روش های قدیمی، به داروها برای برطرف كردن درد خود اعتماد كرده اند كه یك روش پرهزینه است. با توجه به موفقیت آمیز بودن ارزیابی ها، شاید AppliedVR بتواند یك جایگزین واقعی و بدون دارو برای بیماران فراهم كند تا به مدیریت درد خود بپردازند.

كووید-19، حوزه مراقبت های بهداشتی را به سوی ارائه جایگزین هایی برای روش های قدیمی سوق داده است. بدین ترتیب در كنار افزایش هزینه های درمان، شاهد توسعه روش های درمانی و تشخیصی جدید با استفاده از واقعیت مجازی هستیم. اگرچه كاربرد واقعیت مجازی در حوزه سلامت هنوز در مراحل ابتدایی است اما می توان گفت كه استفاده از واقعیت مجازی در آموزش پزشكی، توانبخشی، بیماری های عصبی و روانی می تواند در آینده نزدیك اجرا شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۲۱ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵