دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

80 درصد كودكان كار خیابانی كشور غیر ایرانی هستند
 
بجنورد- معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 80 درصد كودكان كار خیابانی كشور غیر ایرانی هستند كه 60 درصد آن ها مدارك هویتی لازم را ندارند.
80 درصد كودكان كار خیابانی كشور غیر ایرانی هستند بجنورد- معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 80 درصد كودكان كار خیابانی كشور غیر ایرانی هستند كه 60 درصد آن ها مدارك هویتی لازم را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا صبح سه شنبه در كنفرانس تخصصی حقوق كودك كه در فرمانداری بجنورد برگزار شد، اظهار كرد: خانواده نخستین رسالت را برای صیانت از حقوق كودكان دارد لذا پدر و مادر مهمترین مدافع حقوق كودكان خواهند بود كه این مسئله منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی كشور است.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی حق برخوردی از سلامت و تحصیل را دو اصل مهم برای كودكان و نوجوانان دانست و گفت: ایجاد شرایط مناسب برای سلامت اجتماعی، معنوی و جسمی از دیگر حقوق كودكان بوده كه ممكن است در شرایطی این موارد به خطر بیفتند.

وی در ادامه به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و افزود: یكی از راه های مناسب برای تسهیل حقوق كودكان این قانون است.

قبادی دانا با تشریح این قانون كه بیش از یك دهه معطل مانده بود، بیان كرد: دستگاه های اجرایی مختلف باید در اجرای این قانون رابطه تنگاتنگی داشته باشند تا بتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه به وضعیت های مخاطره امیز كودك، طبق قانون مصوب مجلس اشاره داشت و تصریح كرد: اگر كودك و نوجوان در این شرایط قرار بگیرد طبق وظیفه قانونی و شرعی باید اقدامات فوری انجام شود زیرا در صورت بی توجهی مشكلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: امروز از كشورهای همسایه به صورت قانونی و غیر قانونی مهاجرانی به ایران می آیند كه مدارك لازم را ندارند.

قبادی دانا تاكید كرد: بیش از 80 درصد كودكان كار خیابانی كشور غیر ایرانی هستند كه 60 درصد آن ها مدارك هویتی لازم را ندارند.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به وظیفه بهزیستی در خصوص شناسایی، پذیرش و حمایت از كودكان كار اشاره داشت و گفت: آحاد مردم نیز در این حوزه وظیفه اجتماعی دارند.

وی افزود: طبق قانون تمام اقدامات باید با اولویت كودك در خانواده صورت گیرد.

قبادی دانا در انتها با اشاره به دام های متعدد سازمان های بین المللی برای ایران، گفت: با هوشمندی باید مراقب باشیم كه در دام آن ها نیفتیم و برای این امر نیاز است نظام به مشكلات كودكان در معرض خطر رسیدگی كند تا بهانه ای به دشمنان ندهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۲۳ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷