دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فرماندار: مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان مراغه جدی گرفته شود
 
مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینكه تاكنون 60 درصد محیط های شهری و ادارات شهرستان برای معلولان و جانبازان مناسب سازی شده، گفت: شهرداری و نظام مهندسی عهده دار بخش مهمی از این مسئولیت هستند و باید آن را جدی بگیرند.
فرماندار: مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان مراغه جدی گرفته شود مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینكه تاكنون 60 درصد محیط های شهری و ادارات شهرستان برای معلولان و جانبازان مناسب سازی شده، گفت: شهرداری و نظام مهندسی عهده دار بخش مهمی از این مسئولیت هستند و باید آن را جدی بگیرند.

سیدعلی موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه مناسب سازی ادارات مراغه افزود: با توجه به ضرورت بهبود فضاها و معابر شهری برای استفاده مناسب عموم شهروندان و نیز قشر معلولان، بخش مهمی از مناسب سازی شهری بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: بر این اساس، در اجرای طرح های خیابان سازی و احداث زیرساخت های شهری، شهرداری به عنوان متولی توسعه شهری باید توجه ویژه ای به عبور و مرور و نیز استفاده جامعه معلولان از معابر مختلف و زیرساخت ها داشته باشند.

وی اضافه كرد: نظام مهندسی ساختمان نیز با نظارت مستمر بر مناسب سازی اماكن عمومی و مسكونی در قالب ساخت وسازها به ویژه در مجتمع ها، زمینه تسهیل عبور و مرور معلولان و شهروندان كم توان جسمی را فراهم كند.

«موسوی» با اشاره به اینكه در اجرای نقشه های اجرایی و صدور پروانه های ساختمانی، مناسب سازی باید از اولویت های نظارتی محسوب شود، اظهار داشت: مهندسان ناظر شهرداری و نظام مهندسی نیز مناسب سازی این اماكن را در اولویت خود قرار دهند.

نقی مسكینی، معاون عمرانی فرمانداری مراغه نیز گفت: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید اهتمام ویژه ای برای مناسب سازی محیط های اداری خود در راستای ارائه خدمات به شهروندان و جامعه معلولان داشته باشند.

به گزارش ایرنا شهین صادقی، رییس اداره بهزیستی مراغه پیش از این گفته بود كه 90 درصد «ادارات» برای تسهیل تردد معلولان و جانبازان مناسب سازی شده است و اكنون فرماندار این شهرستان ویژه در مجموع میزان مناسب سازی محیط های شهری و ادارات را 60 درصد عنوان كرده و بر جدی گرفته شدن این موضوع تاكید می كند.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب ها
- آذربایجان شرقی
- مراغه
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۲۲ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۱