دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر بهداشت: هیچ استانی از شیوع كرونای جهش یافته در امان نیست
 
سرویس شهرستان ها: معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه واكسیناسیون 55میلیون نفر از جمعیت كشور تا آذر سال آینده ،از شیوع ویروس جهش یافته در سراسر كشور خبر داد.

دكتر علیرضا رئیسی در نشست استانی ستاد مقابله با كرونا با بیان این كه 2میلیون دُز واكسن، فروردین و اردیبهشت سال آینده آماده تزریق می شود، افزود: 250هزار دُز واكسن سینوفارم چینی وارد شده و 300هزار دُز واكسن اسپوتنیك وی روسیه هم هفته آینده وارد كشور می شود .

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس كرونا با اشاره به این كه 900هزار دُز واكسن از سبد كُواكس هم تا پایان امسال وارد كشور می شود ادامه داد: 50هزار دُز واكسن ایرانی پاستور، هفته آخر اسفندِ امسال تزریق خواهد شد.

رئیسی گفت: در مرحله نخست، تزریق 10هزار دُز واكسن كرونای اسپوتنیك روسیه از پنجشنبه ششم اسفند برای یك میلیون و 300هزارنفر شامل 600هزارنفر كادر درمانی و 700هزارنفر از گروه های آسیب پذیر (خانه سالمندان، مراكز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی و جانبازان) آغاز شده است و تا دو هفته ادامه خواهد داشت. معاون وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشكی افزود: اولویت مرحله دوم با سالمندان بالای 70، بالای 75و بالای 85سال و همچنین افراد 16تا 65سال دارای بیماری زمینه ای است و به این ترتیب، تا پایان خرداد سال آینده 8میلیون و 500هزارنفر از جمعیت كشور واكسینه می شوند. رئیسی تاكید كرد: از تیر ماه سال آینده به بعد انجام واكسیناسیون به بیش از 20میلیون دُز در ماه خواهد رسید و تا پایان آذر 1400همه گروه ها واكسینه خواهند شد.
   تاریخ: ۲۱:۱۷ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۰