دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

نقش مشاوره و آزمایش ژنتیك در پیشگیری از تولد فرزند معلول
 
مدیر كل بهزیستی البرز با اشاره به ضرورت انجام اقداماتی كه از تولد نوزادان معلول جلوگیری می كند، توضیح داد: خانواده هایی كه  سابقه عضو معلول دارند باید از مشاوره و آزمایش های ژنتیك استفاده كنند.
نقش مشاوره و آزمایش ژنتیك در پیشگیری از تولد فرزند معلول اسدالله حیدری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حمایت بهزیستی از معلولان استان به ویژه معلولان روستایی اظهار كرد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در 232 روستای استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تا كنون 1333 معلول در روستاهای استان شناسایی شده و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقداماتی كه از تولد نوزادان معلول جلوگیری می كند، توضیح داد: خانواده هایی كه سابقه عضو معلول دارند باید از مشاوره و آزمایش های ژنتیك استفاده كنند.

این مسئول توضیح داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بنا است برای خانواده های دارای دو عضو معلول یا بیشتر مشاوره و آزمایش ژنتیك تا پایان سال به صورت رایگان انجام شود.

وی اظهار كرد: در بحث غربالگری ژنتیك یك مركز دولتی و پنج مركز غیر دولتی به مراجعه كنندگان خدمات رسانی می كنند.

مدیركل بهزیستی البرز اضافه كرد: سال گذشته 4200 نفر و از ابتدای سال جاری 2150 نفر مشاوره ژنتیك شده اند.

حیدری در ادامه با اشاره به یكی از مهمترین مشكلات معلولان تاكید كرد: مسكن یكی از مهمترین نیازهای معلولان است چون بسیاری از این افراد به واسطه درآمد كمی كه دارند از پس خرید خانه و گاها پرداخت اجاره خانه برنمی آیند.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت مسكن برای مددجویان تحت پوشش افزود: در مجموع 5180 نفر از جامعه تحت پوشش این نهاد متقاضی دریافت مسكن بوده اند كه تاكنون 3136 واحد مسكونی احداث و به آنها واگذار شده است .

و ی گفت: در حال حاضر 2044 مسكن نیز در دست احداث است كه به زودی 47 واحد آن به پایان و واگذار خواهد شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۵۴ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۸