دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

واكسن فایزر بر روی افراد چاق تاثیر گذار نیست
 
تهران – ایرنا- تحقیقاتی كه توسط  پژوهشگران ایتالیایی صورت گرفته نشان می دهد افراد چاق و یا آن دسته افرادی كه «شاخص توده بدنی » (BMI) آنها بالای 30 است، واكسن كرونا آمریكایی «فایزر» چندان بر روی آنها تاثیر گذار نیست.
واكسن فایزر بر روی افراد چاق تاثیر گذار نیست تهران – ایرنا- تحقیقاتی كه توسط  پژوهشگران ایتالیایی صورت گرفته نشان می دهد افراد چاق و یا آن دسته افرادی كه «شاخص توده بدنی » (BMI) آنها بالای 30 است، واكسن كرونا آمریكایی «فایزر» چندان بر روی آنها تاثیر گذار نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای خبری انگلیسی «میرور» (mirror) با انتشار این خبر افزود: محققان در ایتالیا ضمن اعلام این هشدار گفتند افراد چاق به نظر نیازمند «دوز» بیشتری از واكسن فایزر هستند تا بتواند این گروه از افراد را در برابر ویروس كرونا واكسینه كند.

بنابراین گزارش تحقیقات این دسته از محققان ایتالیایی نشان داده میزان «آنتی بادی» تولید شده در بدن افراد چاق دریافت كننده واكسن فایزر در قیاس با افراد سالم، نصف بوده و قدرت لازم برای از میان بردن بیماری كووید-19 را ندارد و نیازمند دوز بیشتری از واكسن فایزر هستند.

میرور در ادامه افزود: افراد چاق (كسانی كه توده بدنی آنها بالای 30 است) ، از آنجایی كه بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت و فشار خون هستند، در برابر ویروس كرونا نیز آسیب پذیرتر از افراد سالم به نظر می رسند.

این نخستین تحقیقات صورت گرفته بر روی تاثیرات واكسن فایزر است كه در ایتالیا به عمل آمده و برآورد می شود یك سوم جمعیت انگلیس و نزدیك به 40 درصد از جمعیت آمریكا در گروه افراد چاق قرار دارند.

میرور درادامه گزارش داد: تحقیقاتی بر روی 248 نفر در «انستیتو فیزیوتراپی اوسپیتالیر» (Istituti Fisioterapici Ospitalieri) واقع در رُم پیش از دریافت نوبت دوم واكسن فایزر صورت گرفت. تجزیه و تحلیل خون آنها نشان داد كه بطور متوسط افرادی كه وزن عادی دارند، میزان غلظت آنتی بادی آنها «325.8» بوده اما در افراد چاق این میزان غلظت تنها 167.1 است .

این گزارش حاكی است كه این بررسی تنها بر روی 26 فرد چاق صورت گرفته و نمی توان بطور قطع درباره ناكارآمدی واكسن فایزر بر روی این گروه از افراد نتیجه گیری كرد.

هم اكنون شمار مبتلایان به ویروس كرونا در سراسر جهان درحال رسیدن به مرز 115میلیون نفر است كه از این تعداد نیز بیش از دو میلیون و 550هزار نفر جان باخته اند.

آمریكا دراین میان با بیش از 29 میلیون مبتلا و بالغ بر 527هزار جان باخته كانون انتشار این ویروس در جهان به شمار می رود.

1302

برچسب ها
- ویروس كرونا
- ایتالیا
- چاقی
- واكسن كرونا
پروندهٔ خبری
- هراس جهانی از ویروس كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۲۵ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۲