دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

مهمترین اقدام روانشناسان، پیشگیری و تقویت مهارت های ارتباطی در اجتماع است
 
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روا ن شناسی و مشاوره در مراسم افتتاحیه مركز خدمات روانشناسی و مشاوره كمیته امداد امام خمینی «ره» كه صبح امروز سه شنبه دوازدهم اسفند ماه سال جاری در سالن فجر كمیته امداد برگزار شد، اظهار كرد: علم روانشناسی با تغییر و ...


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روا ن شناسی و مشاوره در مراسم افتتاحیه مركز خدمات روانشناسی و مشاوره كمیته امداد امام خمینی «ره» كه صبح امروز سه شنبه دوازدهم اسفند ماه سال جاری در سالن فجر كمیته امداد برگزار شد، اظهار كرد: علم روانشناسی با تغییر و تحولات گسترده ای همراه بوده و مهمترین اقدام روانشناسان، مقوله پیشگیری و تلاش برای تقویت مهارت های ارتباطی در اجتماع است.

وی اضافه كرد: روانشناسی علمی است كه معنا و مفهوم عمیقی دارد و استفاده درست از این علم تأثیرات مهمی، چون كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی و بهبود مهارت های ارتباطی به جا خواهد گذاشت.

رئیس سازمان روانشناسی كشور تصریح كرد: برای ارائه هر چه بهتر خدمات مشاوره و روانشناسی باید اطلاعات دقیقی از جامعه هدف خود در اختیار داشته باشیم و به مسئولان كمیته امداد امام خمینی «ره» پیشنهاد می دهم با تشكیل یك كنگره امكان ثبت این اطلاعات را میسر كنند.

حاتمی یادآور شد: كمیته امداد مزین به نام امام خمینی «ره» است و همه ما در كار ها و امور مختلف و سمت هایی كه در اختیار داریم، مدیون و مرهون نام امام خمینی «ره» هستیم و از آنجا كه مددجویان تحت پوشش این مجموعه را افراد آسیب دیده و در معرض آسیب تشكیل می دهند، باید به فكر توسعه فرهنگ مشاوره با هدف پایداری خانواده و توسعه خدمات مشاوره ای باشیم.

وی اضافه كرد: روز گذشته مجوز فعالیت 300 مركز مشاوره تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شد و جای مشاوره در كمیته امداد امام خمینی «ره» هم خالی بود و جای تبریك دارد كه مسئولان مربوطه به این امر مهم فكر كردند و آن را عملی كردند.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۱:۲۵ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۰