دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

60 درصد از كم شنوایی كودكان با مداخله درمانی به موقع قابل پیشگیری است
 
رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش بینی ها تا سال 2050 بیش از 900 میلیون نفر دچار كم شنوایی ناتوان كننده است.


سعید محمودیان رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز جهانی شنوایی اظهار كرد: سلامت شنوایی نقش پررنگی در تمام مراحل زندگی افراد دارد و با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند حفاظت از شنوایی در برابر صدا های بلند، مراقبت از گوش و ایمن سازی می توان عارضه كم شنوایی را به خوبی كنترل كرد.

او ادامه داد: امروزه شیوع كم شنوایی در جامعه به طور كلی و به خصوص در بین سالمندان در حال افزایش است. در حال حاضر 466 میلیون نفر از مردم دنیا دچار كم شنوایی ناتوان كننده بوده كه از این تعداد 34 میلیون نفر را كودكان تشكیل می دهند.

محمودیان بیان كرد: بر اساس پیش بینی ها تا سال 2050 بیش از 900 میلیون نفر دچار كم شنوایی ناتوان كننده است. امروزه در حدود 60درصد از كم شنوایی كودكان توسط مداخله به موقع قابل پیشگیری است.

او تاكید كرد:در حال حاضر 1/1 میلیارد نفر از گره سنی 12 تا35 سال در معرض خطر كم شنوایی ناشی از صدا های بلند است و امروزه شیوع كم شنوایی ناتوان كننده در بین 1 تا 3نوزاد به ازای هر هزار تولد زنده گزارش شده است.

محمودیان ادامه داد: در حال حاضر ایمن سازی كودكان و نوزادان، تشخیص و درمان به موقع كم شنوایی، ترویج زایمان طبیعی، عدم مصرف مواد روان گردان و مخدر سنتتیك مجموعه اقداماتی برای پیشگیری از بروز كم شنوایی در بین افراد است.

او افزود: انجام تست و غربالگری بهنگام تا یك ماه پس از تولد، تشخیص تا سه سالگی و انجام مداخلات درمانی تا شش ماهگی از جمله اقدامات الویت دار و مهم برای پیشگیری از بروز كم شنوایی در بین كودكان است.

محمودیان گفت: اگر در گوش خود احساس درد كردید، از انجام درمان های خانگی با هدف پیشگیری از كم شنوایی گوش جدا پرهیز كنید.

بیشتر بخوانید:

- خطر كم شنوایی در كمین یك میلیارد جوان در جهان
- عوارض هولناك بی توجهی به كم شنوایی/ همه آنچه در مورد سلامت گوش باید بدانید
   تاریخ: ۱۸:۱۸ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۹۰