دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در جهت توسعه رشته گفتاردرمانی گام برداشته است
 
عضو فرهنگستان علوم ایران:

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در جهت توسعه رشته گفتاردرمانی گام برداشته است

دکتر رضا نیلی پور عضو فرهنگستان علوم ایران امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت روز ملی گفتاردرمانی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: در زمانی که رشته گفتاردرمانی نیاز به گسترش و توسعه داشت، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این عرصه گام برداشت.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر نیلی پور در این مراسم که با حضور برخی از پیشکسوتان این رشته، اعضای هیات علمی گروه گفتاردرمانی و دانشجویان این رشته برگزار شد، با بیان خاطرات سال های گذشته در خصوص تاسیس رشته گفتاردرمانی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: در سال های ابتدایی تاسیس این دانشگاه با اهتمام دکتر جغتایی موسس این دانشگاه و تلاش و مقاومت اساتید، رشته گفتاردرمانی راه اندازی شد و در سال های بعد با راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی، توسعه یافت.

وی که در سال 1387، مسئولیت گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را بعهده داشت، افزود: در زمانی که رشته گفتاردرمانی نیاز به گسترش و توسعه داشت، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این عرصه گام برداشت و امروز شاهد خیل عظیم دانشجویان در مقاطع تحصیلی گوناگون هستیم که می توانند به جامعه هدف و نیازمند خدمات توانبخشی و به ویژه گفتاردرمانی، ارائه خدمت نمایند و رشته گفتاردرمانی در حال حاضر روزهای درخشانی را سپری می کند.

دکتر نیلی پور همچنین از تحقیقات گوناگون و فعالیت خود در عرصه موسیقی درمانی، گفت و ضمن عرض تبریک به اساتید، کارشناسان و دانشجویان گفتاردرمانی به مناسبت فرارسیدن روز ملی گفتاردرمانی، برای جامعه گفتاردرمانی کشور، آرزوی موفقیت و پیشرفت علمی نمود.

گفتنی است؛ دکتر رضا نیلی پور، زبان شناس، روان شناس و عصب شناس است. همکاری او با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از سال 1378 آغاز شد و با راه اندازی رشته گفتاردرمانی در این دانشگاه، تا سال 1387 به عنوان استاد و مدیر گروه گفتار درمانی خدمت کرد.

وی هم اکنون، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران (شاخه زبان شناسی) و عضو گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و پژوهش های او عمدتاً در حوزه روان شناسی زبان، عصب شناسی زبان و زبان شناسی بالینی می باشد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۲۷ - ۰۴/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۴