دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اجرای طرح "مهر دخت" در زندگی خوابگاهی و آینده دانشجویان نقش بسیار موثر و ارزشمندی را رقم خواهد زد
 
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

اجرای طرح "مهر دخت" در زندگی خوابگاهی و آینده دانشجویان نقش بسیار موثر و ارزشمندی را رقم خواهد زد

نشست مسئولان امور دانشجویی و مرکز مشاوره سلامت روان وزارت بهداشت با سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیران امور دانشجویی و فرهنگی، سرپرست و مسئولان خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه، در سالن دکتر شاملو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از مفدا؛ دکتر "عباس شیراوژن" معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت طی تماس تلفنی با شرکت کنندگان این نشست، ضمن عرض خداقوت و قبولی طاعات و عبادات، گفت: خوابگاه های دانشجویی بخش عمده ای از خاطرات را در زندگی دانشجویان ما تشکیل می دهد و نقش بسیار مهمی دارد. ما در تعامل با معاونت های مختلف می توانیم نقش بسیار مؤثر و پررنگی در ارتقای زیست خوابگاهی دانشجویان داشته باشیم و اجرای طرح "مهر دخت"، فرصت خوبی است که زمان فراغت دانشجویان با حضور کارشناسان مجرب، برنامه ریزی، و دانشجویان دغدغه های خود را مطرح، و تجربیات خوب را منتقل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همدیگر این تجربه را به یک تجربه موفق تبدیل خواهیم کرد و نیازهای دانشجویان را از طرق مختلف با مهارت افزایی، مهارت آموزی و برگزاری کارگاه های آموزشی، برطرف و یک نسخه خوب برای فضاهای دانشجویی دانشگاه ها فراهم می آوریم.

در ادامه، " جعفر سلیمانی" معاون اداره کل امور دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن تشکر از تشکیل این جلسه گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا به دانشجویان خوابگاهی علی الخصوص دانشجویان دختر، توجه بیشتری داشته باشیم و روی مسایل مربوط به توانمندی مسئولان خوابگاه های دانشجویی، تاکید و آسیب ها را کم کنیم و با تلاش، بتوانیم مشکلات دانشجویان را که به دلایل مختلف، در معرض خطرهای مختلف هستند، به حداقل برسانیم.

وی در تشریح طرح مهردخت، اظهار داشت: قرار است در طرح "مهر دخت"، کارشناسان فرهنگی و اجتماعی که از بهترین اساتید انتخاب شده اند، در خوابگاه های دانشجویی حضور داشته باشند و روی مهارتهای زندگی دانشجویان متمرکز شوند. چرا که در سال های گذشته تأکید بیشتر روی مسائل رفاهی دانشجویان بود، درصورتی که نباید از مسائل روانی و فرهنگی دانشجویان غافل بود.

سلیمانی افزود: تجربیات موفقی از برنامه های گذشته وزارت بهداشت اعم از برگزاری گلگشت های درون شهری وجود دارد که بهترین خروجی ها را داشته و ان شاالله که این برنامه ها تدوام خواهد داشت و اوقات فراغت دانشجویان به شکل های مؤثری پر خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما دستاوردهای خوبی در بخش های علمی و فرهنگی و اجتماعی کشور داریم که باید به دانشجویان شناسانده و امید ایجاد کنیم. فضای گفت وگو و مشاوره را باز کنیم و راجع به مسائل مختلف صحبت کرده و پاسخ گو باشیم. حضور مسئولان دانشگاه به صورت مستمر در خوابگاه های دانشجویی بسیار مؤثر است و می توان از نزدیک مسائل را رصد و بررسی کرد و فضای تکریم برای دانشجویان فراهم کرد. با برگزاری فضاهای گفت وگو و کرسی های آزاد اندیشی، مشارکت بخشی به عنوان بازوی اجرایی برای دانشجویان اتفاق بیافتد.

همچنین، دکتر " بابک فرزین نیا" سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز طی سخنانی در این نشست، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و عرض قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: " مهردخت"، طرح خوبی خواهد بود. یک سری تمهیدات لازم انجام و ان شا الله استقبال، پیگیری و پایش هم خواهیم داشت تا نقاط ضعف، برطرف و نقاط قوت، تقویت شود. با همیاری اداره خوابگاه ها و مرکز مشاوره دانشجویی، این ارتباط مستقیم برقرار شود و نقش این دو واحد در کنار کارشناسان پررنگ تر باشد و این جلسات ماهانه برگزار شود تا بارش افکار جهت بهبود عملکرد انجام شود.

در ادامه این نشست، مدیران و کارشناسان فرهنگی و مشاورین طرح "مهر دخت" به تشریح ابعاد مختلف اجرای این طرح پرداختند و یکی از مهم ترین ارکان موفقیت طرح را " همکاری و مشارکت مسئولان خوابگاه ها " دانستند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی
   تاریخ: ۱۸:۲۳ - ۰۴/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۶