دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

71 مددكار در حوزه كودكان بی سرپرست و بدسرپرست قزوین فعالیت می كنند
 
قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 71 مددكار در مراكز نگهداری كودكان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست این استان مشغول به فعالیت بوده و خدمات زیادی به این قشر از جامعه بهزیستی ارایه می دهند.
71 مددكار در حوزه كودكان بی سرپرست و بدسرپرست قزوین فعالیت می كنند قزوین - ایرنا - مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 71 مددكار در مراكز نگهداری كودكان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست این استان مشغول به فعالیت بوده و خدمات زیادی به این قشر از جامعه بهزیستی ارایه می دهند.

علیرضا وارثی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت های مددكاران اجتماعی در حوزه كودكان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست اظهار داشت: مددكاری اجتماعی عبارت از مجموعه ای متشكل از تدابیر و روانشناسی، مشاوره و فعالیت های حرفه ای است كه در قالب نهادها، سازمان ها و موسسات رفاهی، توانبخشی، اجتماعی، فرهنگی و تربیت بدنی عرضه می شود.
وی افزود: این فعالیت ها با هدف ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و قشرهای جامعه بهزیستی انجام می شود.
این مسوول گفت: مددكاری اجتماعی كار حرفه ای است كه به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع كمك می كند تا رفاه فردی و اجتماعی خود را ارتقاء بخشند و هدف آن كمك به افراد در توسعه مهارت های خود و توانایی آنها در استفاده از منابع خود و جامعه برای حل مشكلات است.
وارثی اضافه كرد: مددكاری اجتماعی علاوه بر بررسی، كاهش و رفع مشكلات فردی و شخصی، به مسایل اجتماعی گسترده تر مانند فقر، بیكاری و خشونت های خانگی و غیره نیز می پردازد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در پنج مركز خدمات مددكاری برای كودكان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ارایه می دهند.

برچسب ها
- ایرنا
- استان قزوین
- مراكز بهزیستی
- كودكان بی سرپرست
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۱۸ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴