دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نقش مهم "روانشناس" در کاهش آسیب های اجتماعی
 
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: 20 هزار و 439 نفر در این استان در سال گذشته به مراکز مشاور این استان مراجعه کرده اند.
نقش مهم "روانشناس" در کاهش آسیب های اجتماعی
 مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: 20 هزار و 439 نفر در این استان در سال گذشته به مراکز مشاور این استان مراجعه کرده اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسین نورعلیوند با اعلام این خبر اظهار کرد: از این شمار 14 هزار و 118نفر مراجعان نقش مهمحضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و 6هزار و 321 نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی 1480 است.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال 1400را در مجموع 14هزار و 805نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 9هزار و 145 نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و 660 نفر نیز با مرکز صدای مشاور 1480تماس داشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوج ها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

نورعلیوند تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی این اداره کل در استان را 33مرکز اعلام کرد و گفت: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.
   تاریخ: ۱۲:۲۸ - ۰۹/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۴۳