دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تاسیس اولین گروه مشاوره توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
مدیر گروه آموزشی مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

تاسیس اولین گروه مشاوره توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

مدیر گروه مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (شنبه) به مناسبت فرارسیدن روز روانشناس و مشاوره، گفت: گروه مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اولین گروه دانشگاهی در ایران است که رشته مشاوره توانبخشی را دائر نموده و فارغ التحصیلان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد این رشته، در اقصی نقاط کشور، به ارائه خدمات به افراد توان خواه می پردازند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر منوچهر ازخوش ضمن عرض تبریک به استادان و دانشجویان این گروه، به مناسبت فرارسیدن روز روانشناس و مشاور، گفت: گروه مشاوره خانواده و مشاوره توانبخشی این دانشگاه، در شرایط خوبی قرار دارند و تلاش همکاران بر این است که با توجه به سیاست های این رشته و ماموریت های دانشگاه، خدمات خود را علاوه بر افراد عادی، به سایر افراد توان خواه که با مسائل و مشکلات گوناگون، روبرو هستند، ارائه نمایند.

وی در خصوص سطح آگاهی جامعه نسبت به خدمات روانشناسی و مشاوره، اظهار داشت: خوشبختانه، یک سری مراکز خدمات رسانی روانشناسی و مشاوره نظیر " صدای مشاور "، در شناخت رشته مشاوره و بطور کلی روانشناسی نقش مهمی داشتند و امروزه، کمتر کسی هست که با این رشته و خدمات روانشناسی و مشاوره، آشنا نباشد.

وی افزود: از آنجا که رشته مشاوره به خصوص رشته مشاوره توانبخشی در ایران، رشته جوانی می باشد، گروه مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اولین کنگره مشاوره توانبخشی در ایران را برگزار کرد و در آینده نزدیک نیز تلاش می کند تا دومین کنگره در این رابطه را برگزار نماید و با هم افزایی متخصصان این حوزه بتواند شاهد توسعه حداکثری این رشته و خدمت رسانی به جامعه هدف باشیم.

دکتر ازخوش تصریح کرد: گروه مشاوره این دانشگاه با توجه به رشد روزافزون جمعیت سالمندی در کشور، رشته مشاوره سالمندی و رشته مشاوره توانبخشی را نیز توسعه می دهد .

وی افزود: در حال حاضر، رشته های مشاوره سالمندی و مشاوره توانبخشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت می شود، اما در صددیم این رشته ها را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به تصویب برسانیم، چرا که با توجه به اهمیت این رشته ها در حوزه سلامت، شاهد بهره مندی نظام سلامت از نتایج آن در جامعه باشیم .

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۰:۲۷ - ۱۰/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۴۵