دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

برای ایجاد كارگاه های زودبازده ویژه معتادان از توان خیران استفاده شود
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاكید كرد: نجات جان یك معتاد، نجات جامعه است و باید بتوانیم در كنار امكانات دولتی مشاركت مردم و خیران را به سمت ایجاد اشتغال و كارگاه های زودبازده هدایت كنیم.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان كرمی در جلسه كارگروه اشتغال افراد بهبودیافته از اعتیاد كه با حضور مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس و دیگر مسئولان استانی تشكیل شد، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل كنیم كه فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نشود.

او افزود: تعداد زیادی از بهبودیافتگان پس از طی كردن مراحل درمان و بازپروری به دلیل بیكاری دوباره به اعتیاد روی می آورند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: نباید بهبودیافتگان از اعتیاد را به حال خود رها كنیم چرا كه با بی توجهی مجدداٌ این افراد به چرخه اعتیاد و كف خیابان برمی گردند و مشكلات جدی را برای تمامی افراد جامعه به وجود می آورند.

كرمی اظهار داشت: یافتن شغل و ایجاد پذیرش اجتماعی برای معتادان یكی از عوامل بسیار مهم برای جلوگیری از بازگشت آن ها به چرخه اعتیاد است. اگر این افراد كاری برای انجام دادن بیابند و درآمد و اعتباری كسب كنند، احتمال اینكه دوباره به وادی تباهی مصرف مواد برگردند به میزان محسوسی كاهش پیدا می كند.

او در ادامه گفت: اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد بسیاری از مشكلات زندگی پس از ترك اعتیاد را برطرف می كند و احتمال اعتیاد مجدد آن ها كمتر می شود.

این مقام مسئول بیان كرد: نجات جان یك نفر، نجات جامعه است و باید بتوانیم در كنار امكانات دولتی مشاركت مردم و خیران را به سمت ایجاد اشتغال و كارگاه های زودبازده هدایت كنیم و هرگز نبود امكانات بهانه ای برای انجام ندادن كارها نباشد.

كرمی افزود: باید با ارائه تسهیلات و مشوق های لازم از مشاركت مردم، خیران و سازمان های مردم نهاد در این زمینه استفاده كنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در پایان اظهار داشت: تلاش برای ایجاد اشتغال و به كارگیری این افراد به خصوص آن دسته از معتادانی كه پیش از این تجربه كارتن خوابی و بی خانمانی را داشته اند به عنوان مشوقی مهم برای بازگشت آن ها به روند عادی زندگی به عنوان شهروندانی مسئولیت پذیر عمل می كند و باعث كاهش آسیب های اجتماعی می شود.
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۱۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۸۳