دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه: کارگران، دارای نقشی پر رنگ و فعال در دانشگاه هستند
 
در مراسم بزرگداشت "روز کارگر " در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

رئیس دانشگاه: کارگران، دارای نقشی پر رنگ و فعال در دانشگاه هستند

مراسم بزرگداشت روز کارگر، امروز (سه شنبه)، به همت روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حضور رئیس دانشگاه، معاون توسعه و منابع انسانی، جمعی از مدیران دانشگاه و کارگران این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست صمیمانه با کارگران دانشگاه، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز جهانی کارگر، گفت: کارگران، دارای نقشی پر رنگ و فعال هستند و اگر بنده امروز، مسئول دانشگاه هستم، بواسطه پشتیبانی تک تک اعضای خانواده دانشگاه و کارگران خدوم و عزیز است.

وی افزود: روز جهانی کارگر، فرصتی است برای ارج نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران شریفی که در راستای اهداف دانشگاه، همدلانه گام برمی دارند، در دوره مسئولیت بنده و تمام روسای سابق، نسبت به حقوق کارکنان، دغدغه داشته ایم و اهتمام لازم را برای رضایت این گروه ها در جلسات هیات رئیسه داریم .

دکتر حسینی گفت: این نشست صمیمانه به پیشنهاد روابط عمومی دانشگاه برگزار شد و فرصت مغتنمی است، همانطور که با معاونان، استادان و دیگران در سطح کلان، جلسه و تعامل داریم، خرسندم که با قشر شریف و خدوم کارگران دانشگاه هم داشته باشیم و شخصا" پیگیر مسائل کارگران هستم و در اتاق بنده همیشه برای مراجعه کارگران و پاسخگویی به آنان، باز است.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین در بخش پایانی این نشست و پس از شنیدن دغدغه های کارگران دانشگاه، تصریح کرد: در مسایل رفاهی که قانون اجازه بدهد با تمام وجود برای کارگران ارائه خدمات داریم، اما در مورد برخی تسهیلات نظیر " اعطای وام به کارگران شرکتی"، به دلیل ساختارهای موجود که به بانک مربوط می شود، دست ما بسته است و برغم میل باطنی، محدودیت های اجرایی و اداری داریم.

دکتر حسینی افزود: در بحث تاخیر در حقوق کارگران شرکتی از سوی شرکت کارفرما، مذاکراتی با مسئولان در وزارتخانه داشتیم که بزودی این امر محقق خواهد شد و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق کارکنان خواهیم داشت .

وی در پایان این نشست، عزت، سربلندی و سلامت کارگران دانشگاه را از خداوند منان خواستار شد.

دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز طی سخنانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز کارگر ، گفت: دغدغه بنده و مسئولان دانشگاهی، رفع مشکلات کارکنان دانشگاه است و برای خدمت به این قشر که در چهار فصل ارائه خدمات دارند نیز کوتاهی نمی کنیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات رفاهی کارکنان شرکتی در کنار سایر کارکنان را لحاظ کرده ایم و سایر حمایت های مادی و معنوی را داریم و سعی بر رفع دغدغه های کارگران داریم .

در این نشست، امیر انصاری مدیر امور پشتیبانی و رفاهی، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز کارگر، این قشر را همراهان همیشگی مناسبت ها در دانشگاه دانست و از برنامه ریزی جلسات آموزشی کارگران با عناوین (تشریفات، نحوه پذیرایی، نظافت و ...) با اعطای گواهینامه رسمی به آنان خبر داد.

وی با ارائه گزارش مختصری از وضعیت تعداد کارگران، ورودی و خروجی کارگران طی سالهای اخیر و سال جاری، کار در اوقات غیر از ساعات کاری و شرایط جوی نامناسب و تقسیم بندی ساعتی کارگران در واحدهای گوناگون دانشگاه و ... ، خواستار مساعدت معاونت توسعه مدیریت و ریاست دانشگاه در جبران کمبود منابع انسانی در بخش خدمات شد .

احمد قنبری مسئول نظارت بر خدمات و امور عمومی دانشگاه نیز در این نشست، از حضور 36 نیروی خدماتی که 12 نفر آنان را نیروهای شرکتی تشکیل می دهند، گفت.

وی، کمبود نیروی انسانی حال حاضر دانشگاه را مشکل عمده ای در این بخش عنوان کرد و افزود: در سال 1391، شاهد حضور حدود 88 نیروی خدماتی بودیم، در صورتی که ساختمان فارابی، ساخته نشده بود.

در این نشست، " نحوه کسر شدن اقساط، دریافت وام کارگران شرکتی، کمبود نیروی انسانی، نحوه پرداخت سنوات کارگران، تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شرکتی از سوی شرکت آوا سلامت و ... از سوی کارگران مطرح شد و مورد بحث و بررسی مسئولان حاضر در جلسه قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم با اهدای گل بهمراه صرف ناهار از نیروهای بخش خدمات دانشگاه پذیرایی شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور

   تاریخ: ۱۳:۱۴ - ۱۳/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۴۳