دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

چند درصد طلاق ها به دلیل ناتوانایی جنسی است؟
 
چند درصد طلاق ها به دلیل ناتوانایی جنسی است؟
رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینكه 15 درصد علت طلاق و جدایی زوجین، ناتوانایی جنسی است، گفت: مشكلات جنسی بر دو ریشه مسائل روانی و توانمندی های جسمی استوار است كه بخش توانمندسازی های جسمی در حوزه كار پزشكان ارولوژی بوده و این موضوع قابل حل است.

دكتر عباس بصیری، رئیس انجمن اورولوژی ایران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره مشكل ناتوانی جنسی در مردان اظهار داشت: آمار دقیقی در كشور به دلیل شرایط فرهنگی از ناتوانی جنسی مردان وجود ندارد در حالی كه این موضوع ریشه در بسیاری از مشكلات زوجین دارد.

وی افزود: بسیاری از طلاق ها و جدایی های زوجین ناشی از این مشكل بوده و بر اساس آماری كه از برخی محاكم اعلام شده 10 تا 15 درصد از ریشه طلاق و جدایی زوجین مشكل ناتوانایی جنسی است در صورتی كه با توجه به این مسئله می توان مشكل را درمان و به زوجین كمك كرد.

وی گفت: ناتوانایی جنسی امروز قابل درمان است و شاخه جدیدی در علم اورولوژی محسوب می شود كه به شدت در حال رشد و توسعه است.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران تصریح كرد: مشكلات جنسی بر دو ریشه مسائل روانی و توانمندی های جسمی استوار است كه بخش توانمندسازی های جسمی در حوزه كار پزشكان ارولوژی بوده و این موضوع قابل حل است.

بصیری درباره ناباروری مردان تصریح كرد: بر اساس آخرین بررسی ها در ایران 12.5 درصد از خانواده ها در ابتدای ازدواجشان گرفتار مشكل ناباروری هستند و 16 درصد از زوجین نیز پس از فرزند اول دچار ناباروری اند كه به طور متوسط می توان گفت كه 15 درصد از خانواده های ایرانی گرفتار مسئله ناباروری هستند.

وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از خانواده ها تصور می كردند كه ناباروری تنها ریشه در مشكلات زنانه دارد در حالی كه امروزه مشخص شده 50 درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و 50 درصد مربوط به زنان است.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۸:۵۷ - ۱۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۳