دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقدیر از برترین های اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران
 
در مراسم اختتامیه با حضور جمع کثیری از دانشجویان و مسئولان کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران؛

تقدیر از برترین های اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران

اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10)، بعد از ظهر امروز (جمعه) طی مراسمی، با تقدیر از برترین های بخش های مختلف کنگره، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10)، از روز چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه جاری) به مدت سه روز، با شرکت جمع کثیری از دانشجویان و محققان مشغول به تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

دکتر ناهید رحمانی سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و سرپرست این کنگره علمی دانشجویی، طی سخنانی در مراسم اختتامیه و پیش از معرفی برترین های کنگره، از حمایت همه جانبه سرپرست کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی در وزارت بهداشت، و رئیس و معاونان تحقیقات و بین الملل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در برگزاری این کنگره سه روزه، قدردانی کرد.

وی همچنین، از حمایت و همراهی سرپرستان کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران که در برگزاری این کنگره مشارکت داشتند، بویژه از دکتر اسکندری و دکتر آشتیانی سرپرستان کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی ارتش و تربیت مدرس و گلزارپور و دکتر براری دبیران اجرایی دانشگاه های علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و علوم پزشکی شهید بهشتی تشکر کرد.

دکتر رحمانی سرپرست اولین کنگره پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران، از زحمات و خدمات چند ماه اخیر لیلا گودرزی دبیر علمی کنگره ( از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی) و اعضای کمیته علمی و داوران حضوری کنگره که از اعضای کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی ارتش، بقیه الله و تربیت مدرس بودند، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از خدمات حدود صد تن اعضای کادر اجرایی کنگره بویژه آقایان امرایی (از معاونت توسعه مدیریت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی) و دخیلی ( از روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی) که حضور طولانی مدت در کنگره داشته و با خدماتشان، به برگزاری کنگره کمک کردند، قدردانی کرد.

در ادامه، نماینده گروه USERN (شبکه آموزش و پژوهش جهانی) در کنگره، چگونگی برگزاری رویداد talk school جهت آموزش مهارت " ارائه طرح های پژوهشی به زبان ساده " را تشریح کرد و " مهدی تقی زاده " عضو فعال این گروه که بیشترین ارتباط را با شرکت کنندگان در کنگره برقرار کرده بود را مورد تقدیر قرار داد.

سپس، برگزیدگان بخش های مختلف کنگره، با حضور سرپرست کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت و سرپرستان کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران، و معاونان تحقیقات و بین الملل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

n سخنران برتر از پنل علوم دارویی - عیسی کاوه

n سخنران برتر از پنل ژنتیک - مانا خجسته

n سخنران برتر از پنل دندانپزشکی - معصومه بابایی

n سخنران برتر از پنل علوم رفتاری و علوم اعصاب - سعید نظری

n سخنران برتر از پنل علوم بهداشتی و تغذیه - محمدجواد پسند

n سخنران برتر از پنل هوش مصنوعی - ریحانه کیا

n سخنران برتر از پنل علوم آزمایشگاهی و علوم پایه - حسام ملک فرنود

n سخنران برتر از پنل پرستاری - مجتبی راد

n سخنران برتر از پنل توانبخشی - مرتضی سلیمان دهکردی و میلاد اصغردوست رضائی

n سخنران برتر از پنل بیماری های واگیر و غیرواگیر - الهه مفتاح

در بخش پوسترهای برتر کنگره نیز " کیانا زهری، سهیلا زابلی پور، فاطمه عسگری چناری، زهرا کلانتری، زهرا ملاحسینی (دانش آموز دوره متوسطه)، صادقپور، امیرحسین عابدینی و علیرضا جوکار"، به عنوان طراحان پوسترهای برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش داوران برگزیده کنگره، " علیرضا بلوریان، آتنا ایزدپناه، علی ایلانلو، محبوبه کیانی، طاها محمدی و امیررضا الله قلی پور " معرفی، و از آنان تقدیر به عمل آمد.

در بخش ایده های برتر کنگره، دو ایده محصول محور دانشجویی متعلق به " پوریا شکری " و " محمدمهدی خسروی نیا و ژیلا بادامی " معرفی شدند که به هر یک از این ایده ها، مبلغ 50 میلیون ریال هدیه و 100 میلیون ریال حمایت مالی از پروپوزال مربوطه، اختصاص یافت.

لازم به ذکر است؛ اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10)، طی سه روز، بیش از 300 مقاله علمی و پژوهشی منتخب را بصورت سخنرانی و بشکل پوستر در پنج سالن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به شرکت کنندگان ارائه داد.

مقالات در قالب یک برنامه فشرده در 39 پنل تخصصی با موضوع های « بیماری های واگیردار و غیرواگیر، پرستاری و مامایی، علوم بهداشتی و تغذیه، علوم توانبخشی، هوش مصنوعی و کارآفرینی، علوم رفتاری و سلامت، علوم اعصاب، بهداشت روان، رفاه اجتماعی و سلامت در حوادث و بلایا، ژنتیک، سرطان، سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، علوم آزمایشگاهی و علوم پایه، علوم دارویی و داروسازی، دندانپزشکی "، به دانشجویان و محققان جوان شرکت کننده ارائه شد.

این کنگره علمی دانشجویی، به همت کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همکاری و مشارکت کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، ارتش، بقیه الله، آزاد اسلامی (واحد تهران)، شاهد، تربیت مدرس، و انستیتو پاستور برگزار شد.

رویداد talk school نیز با شش نشست و کارگاه، به آموزش مهارت " ارائه طرح های پژوهشی به زبان ساده " و ایجاد تحول در جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم در برنامه ریزی و اجرای پروژه های تحقیقاتی و فعالیت های فناورانه، پرداخت.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۱۶ - ۲۲/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۲