دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

نباید مانعی برای تردد افراد دارای معلولیت در شهرها وجود داشته باشد
 
نباید مانعی برای تردد افراد دارای معلولیت در شهرها وجود داشته باشد
معاون عمرانی استانداری ایلام گفت:كمیته های نظارت شهرستانی باید هزینه های مناسب سازی را بصورت هدفمند متناسب با رفع مشكلات این قشر از جامعه انجام دهند.
به گزارش تابناك ایلام ؛ احمد كرمی در كمیته مناسب سازی و شورای سالمندان استان اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد مناسب سازی نسبت به مصوبات این كمیته كم كاری داشته و توجه كافی ندارند.

وی افزود: با وجود اینكه اقدام هایی در این زمینه انجام گرفته ولی برخی دستگاه ها كوتاهی داشته كه این مساله در ارزیابی مدیران اعمال خواهد شد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینكه در طرح های جدید عمران شهری مساله مناسب سازی رعایت می شود، تاكید كرد: فضاهای احداثی گذشته نیز باید اصلاح و بازنگری شده و نباید مانعی برای تردد آزادانه افراد دارای معلولیت و سالمند وجود داشته باشد.

كرمی با بیان اینكه نباید مانعی برای تردد افراد دارای معلولیت و سالمند در شهرها وجود داشته باشد، یادآور شد: كمیته های نظارت شهرستانی باید هزینه های مناسب سازی را بصورت هدفمند متناسب با رفع مشكلات این قشر از جامعه انجام دهند.

وی با تاكید بر اینكه برای تسریع در روند مناسب سازی دستگاه های مختلف این فرآیند را در برنامه زمان بندی شده معین و بصورت جدی انجام دهند، از مدیران عضو این كمیته خواست اقدامات خود را در زمینه مناسب سازی به بهزیستی منعكس كنند./م

بیشتر بخوانید:

- لزوم رعایت حقوق معلولان در ساخت و سازهای عمومی
- حضور آزادانه و بدون مانع معلولان و سالمندان در جامعه حق این قشر است
- تهیه امكانات رفاهی برای سالمندان استان ضرورت دارد
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۸:۳۷ - ۱۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۲