دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجمن علمی کاردرمانی ایران، روند مستندسازی خدمات کاردرمانی را سرعت بخشیده است
 
رئیس کمیته علمی انجمن کاردرمانی ایران:

انجمن علمی کاردرمانی ایران، روند مستندسازی خدمات کاردرمانی را سرعت بخشیده است

دکتر نرگس قمری رئیس کمیته علمی انجمن کاردرمانی ایران، امروز (جمعه) در سخنرانی خود در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی "، تحت عنوان " روند مستندسازی خدمات کاردرمانی در اختلالات عصبی رشدی "، گفت: از سال گذشته که گروه جدید، مدیریت انجمن علمی کاردرمانی را تحویل گرفت، روند مستندسازی سرعت گرفت.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، وی با تشریح روند تهیه شناسنامه خدمت، بازنگری کدهای خدمات و مستندسازی طی ماه های اخیر، افزود: در بحث آموزش مباحث تخصصی، از دو روش آموزشی ( از طریق واحدهای درسی در دانشکده ها و دانشگاه ها ) و ( برگزاری دوره های کوتاه مدت با ارائه گواهی نامه معتبر certificate به شرکت کنندگان آنها) استفاده می شود و با توجه به لزوم تکرار آموزش مباحث نوین در هر بخش که باید پس از فارغ التحصیلی و در طول خدمت نیز به عنوان بازآموزی، اجرا شود، آموزش ها به این سمت می روند.

وی به وجود کتابی در وزارت بهداشت مربوط به کدهای خدمات مختلف در رشته های گوناگون (CPT) اشاره کرد و گفت: کدهای خدمات کاردرمانی نیز در این کتاب مشخص شده است و این کدها با توجه به شناسنامه خدمات که از طریق هیات بورد تخصصی و انجمن علمی مربوطه تدوین شده و همه شرایط فعالیت تخصصی و مداخلات لازم و ... را نشان می دهد، مستندسازی و ثبت کد شده اند.

رئیس کمیته علمی انجمن کاردرمانی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه آخرین بار در سال 1392، با استفاده از کدهای بین المللی، کدهای ملی رشته کاردرمانی تعریف شده بود و در نتیجه 65 کد خدمات کاردرمانی در 6 کد خلاصه شده بود، گروه جدید مدیریتی انجمن، از سال گذشته که فعالیت خود را در انجمن آغاز کرد، نسبت به بازنگری شناسنامه های خدمات، اصلاح کدهای قبلی براساس شناسنامه های تدوین شده و مستندسازی آنها، اقدام کرد.

دکتر قمری افزود: مستندات به وزارت بهداشت ارسال شده است تا پس از بررسی و تائید وزارت، قابل اجرا در کلینیک ها و دفاتر خدمات کاردرمانی سراسر کشور باشد.

گفتنی است؛ اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی" با محوریت اختلالات عصبی رشدی، از روز پنج شنبه (28 اردیبهشت ماه جاری) به مدت دو روز، به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۳:۲۶ - ۳۰/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۵