دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلول درمانی، هنوز روش علمی برای درمان اختلالات طیف اوتیسم و اختلالات مغزی، محسوب نمی شود
 
متخصص آناتومی و رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

سلول درمانی، هنوز روش علمی برای درمان اختلالات طیف اوتیسم و اختلالات مغزی، محسوب نمی شود

دکتر وحید بیاتی عضو هیات علمی و رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اولین سمینار تازه های بالینی کاردرمانی با محوریت اختلالات عصبی رشدی گفت: در این سمینار دریافتیم، سلول درمانی در حال حاضر جزو مطالعات کارآزمایی بالینی است و هنوز برای اختلالات طیف اوتیسم و اختلالات مغزی، راه درمان علمی و ثابت شده ای نیست.

اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی" با محوریت اختلالات عصبی رشدی، از روز پنج شنبه (28 اردیبهشت ماه جاری) به مدت دو روز، به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر بیاتی متخصص آناتومی افزود: نقش سلول درمانی در اختلالات مغزی و اختلالات طیف اوتیسم نیز دغدغه والدین کودکان دارای اختلالات رشدی عصبی است و لذا، در پنل دوم سمینار، تحت عنوان " چالش های مراقبین کودکان دارای اختلالات عصبی رشدی "، مورد بحث و بررسی متخصصان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این پنل، بر ضرورت آگاهی بخشی والدین، و اطلاع رسانی به والدین کودکان دارای اختلالات رشدی عصبی تاکید شد. چرا که شرکت کنندگان در این پنل، با چالش های یک پزشک، یک درمانگر و همچنین والدین در مواجه با کودکان دارای اختلالات رشدی عصبی آشنا شدند و مشخص شد که خانواده ها در مورد بیماری کودکان خود و حواشی آن، اطلاعات کمی دارند.

دکتر بیاتی تصریح کرد: خانواده ها، نسبت به مداخلات زودهنگام کاردرمانی و ضرورت انجام آن توجیه نیستند و باید کاردرمانگران، مراقبین کودکان دارای اختلالات رشدی عصبی را نسبت به مداخلات زودهنگام توجیه کنند.

گفتنی است؛ « چالش های مراقبین از دیدگاه متخصصان اطفال، چالش های مراقبین از دیدگاه کاردرمانگران، چالش های مراقبین و خانواده در زمان بحران، چالش های چالش های مراقبین و خانواده در ارتباط با آخرین وضعیت سلول درمانی در کودکان مبتلا به اختلالات رشدی و نقش کاردرمانی در فائق آمدن بر چالش های گوناگون »، از محورهای پنل "چالش های مراقبین کودکان دارای اختلالات رشدی عصبی" بود.

در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی "، بیش از 45 سخنران از متخصصان مختلف که با زمینه های گوناگون اختلالات عصبی - رشدی مرتبط هستند، در قالب 9 پنل تخصصی، تکنیک ها و رویکردهای نوین کاردرمانی در بالین را به شرکت کنندگان منتقل کردند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۳۴ - ۲۹/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۹